Welcome to

Welcome to

Monday, July 5, 2010

Jag har kommit på dem

Gerard Pique:

"The World Cup has not been a good thing for Arsenal. It has meant that he has been spending every day with myself, Xavi, Andres Iniesta and Victor Valdes – and he has made his feelings very clear to us. I think already in his heart he is wearing a Barcelona shirt next season."

Det är so fucking extremt att uttrycka sig på det sättet, precis som Puyol gör, precis som Xavi gör. Det är så jävla lågt att jag nu har bestämt mig för att det beror på helt andra skäl än ni tror. Hade jag varit Cesc så hade jag vid det har laget tyckt att det började bli rätt drygt att alla andra pratar för min del, och att mina egna ord inte är värt nånting. Men jag tror att det i själva verket är ett internt skämt i spanska landslaget. Barcaspelarna pikar, hånar och medvetet släpper kommentarer i pressen som en form av rolig grej inom laget. Mitt grundargument för detta är att alla dessa spelare som babblar så mycket kan ju bara inte vara så satans korkarde i huvudet att de håller på så här på allvar. Eftersom deras beteende är fullkomligt ormligt har jag beslutat mig för att så måste vara fallet också. Ungefär som "Ockhams razor". Den enkla lösningen är den rätta.

Förutom det händer det inte ett bajs överhuvudtaget.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment