Welcome to

Welcome to

Friday, July 30, 2010

Jag är less men Arsenal är störst

God morgon

Jag är less på citat från Wenger såsom:

"I am very confident [we'll do better than last season]," he said. "We know in England that the Premier League is the biggest league in the world and everybody invests a lot of money.
"We invest in our work, in our beliefs, in the quality of our behaviour and I am confident that will pay off.
"We finished third last year and we hope we can improve on that. But the race will be tough."
 
Vi investerar i tro, i vårt beteende. Vi hoppas vi kan förbättra oss. Bara ordet "confident" och "belief" hos Wenger får mig att må illa. Vi har hört det länge nu och det har gett oss absolut ingenting. Jag är så gruvligt trött på det snacket. Jag förstår om fansen i West Ham eller Fulham får acceptera att klubben satsar på tilltro till de egna spelarna, att resurserna är begränsade och man får göra det bästa med det vi har. Men vi är the fucking Arsenal. Bäst ekonomi i världen och gigantiska tillgångar efter ett antal års sparande. Vi betalar högst bijlettpriser, högsta avgifter och vädligt höga löner. Ska vi behöva lyssna på sån här skit. Det låter ju för fan som om wenger är nån jävla sektledare som bara vilseleder sin fårskock, men för mig är det nog nu. Jag är förbannad. Helvete. Gå ut. Köp 2 mittbackar, köp en målvakt och visa att vi vill vinna ligan. Kräv att vi ska vinna ligan och erkänn att det är ett misslyckande om nåt annat sker. Vi fans kan acceptera om vi inte lyckas vinna men jag tror inte vi längre kan acceptera att vi inte ens försöker. Usch och tvi.
 
Cesc pratar igen och han säger precis det vi alla vet. Han säger att han är katalan, att han är från Barca och att han vill spela i Barcelona. Men han säger också att han är en Gunner, är kapten för Arsenal och älskar Arsenal. Detta är ett faktum som vi har fått leva med i många år. Cesc har aldrig dolt vad han känner för sin hemklubb och vi vet att han ska spela där nån gång. Men som jag har tjatat om hela tiden. Frågan är om han är laddad för Arsenal igen eller om han upplever det som ett misslyckande. Upplever han att det är ett misslyckande att spela kvar i Arsenal vill vi inte ha honom. Absolut inte som kapten och helst inte som spelare. Det funkar bara inte. Inget är större än klubben, ingen tränare, ingen spelare. Bara Arsenal. Arsenal kommer att överleva både Wenger och Fabregas. Arsenal kommer att gå miste om flera titlar och man kommer att vinna flera titlar. Historien visar att Arsenal är mer än Fabregas. För 3 år sen var vi bara Henry, innan dess bara Wright, innan dess Brady osv. Så är det bara. Spelare kommer och spelare betraktas som ovärderliga. Men det är klubben som består och hyser en tillfällig scen för en mängd fantastiska spelare. Men deras tid på scenen är tillfällig. Klubben består ensam och starkt.
 
Gunners!!
 
//swearse

No comments:

Post a Comment