Welcome to

Welcome to

Saturday, July 17, 2010

Inför Barnet

Att bara skriva inför är ju en fröjd i sig måste jag påpeka. Det känns inspirerarande i sig. Innan vi tittar mot matchen så kan man se att Rosell kallar Arsenal för "hurt" och att de därför inte vill förhandla. Mmmm....Rosell. Eller ä det så att Arsenal betraktas som en hedervärd klubb som vill göra saker enligt regelverk och gentlemannamässigt. DU, Rosell, representerar en klubb som vars ledare och spelare pissar på ordet respekt och vägrar följa uppgjorda avtal. Jag är ytterst glad OM vi inte gör affärer med er. Ni behandlar er egen anrika klubb som en äcklig indrivare från hamnen i Philadelphia. Bedrövligt.

Vi ska spela fotboll idag och vår 22-manna-trupp som innehåller ganska många bra spelare skulle kunna innebära en riktigt bra elva. Nu tror jag snarare att de etablerade spelarna får spela lite och de unga spelarna får chansen att visa sig. Spelare som Barazite, Wilshere, Eastmond, JET, GIbbs, Lansbury osv. Förhoppningsvis får vi en hint om hur Chamakh och Koscielny är. Kanske inte i vidunderlig form men man får alltid en känsla av en spelares sätt och tendenser i sån här match.

Intressant också som vi inte talar om direkt är om Wenger tänker fortsätta spela 4-3-3 eller om han tänker gå tillbaka till 4-4-2 eller om han har nån ny modifikation av förra säsongens uppställning. Ingen kan ju påstå att den fungerat perfekt. Vi släppte in mycket mål och Arshavin till vänster blev inte riktigt det vapen vi tänkte oss. Kan bero på Arshavin men kan också bero på systemet. Vi kan ju åtminstone påpeka att våra ytterspelare inte närmelsevis blev så bra som yttrarna i Spanien eller Barcelona. Eller för den delen i Chelsea där Anelka och Malouda hade bra säsonger på de positionerna. En tweak av Wenger vore på sin plats och det ska bli spännande att se om så sker.

Man undrar ju okcså varför Chesney som inte är utlånad ännu får lämna plats åt Flapianski och Självmunia. Det oroar mig kraftigt. Denilson är tydligen skadad och jag hoppas det är mycket allvarligt.

Matchen kan ses på ArsenalTV och jag tänker göra mitt bästa för att se den i så bra kvalitet som möjligt.

Underbart med riktig fotboll.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment