Welcome to

Welcome to

Friday, July 9, 2010

Inte så fysisk?

Det var inga goda nyheter Kocsielny gav då han berätta om sina fotbollsegenskaper. Han berättade att han har bra spelsinne, att han är bra med bollen och på huvudet men att han hade lite för klen fysik. Jaha...... Jättebra. Då köper vi en klen mittback som ska styra upp vårt försvar i världens tuffaste och mest fysiska liga. Det låter ju jättesmart. Verkligen. (Jag hoppas sarkasmen framkommer). Jag hoppas också att Koscielny verkligen underskattar sin egen förmåga och i själva verket är ett kraftpaket eller ett kärnkraftverk som Söderbergh skulle sagt.

Arsenal Truth har en liten rolig grej om hur trött man kan vara på hur Wenger svarar. Just det där om ligaposition är riktigt roligt, och nya spelare. Speciellt att det faktum att Silvestre lämnar kan ses som en ny spelare är roligt. Läs själva så slipper jag berätta.

I natt har min son sovit första gången utan att ha fru swearse tuttar i närheten. Det innebär mer eller mindre att han inte har sovit så mycket. Så min hjärna är lite efter  min egen och eftersom vi dessutom ägnade kvällen åt att dricka whiskey, vin och öl är jag dessutom en aning bakfull. Så kombiantion ingen sömn + baksmälla är minde önskvärd då man ska vara kreativ vid tangentbordet.

Vi hoppas att det kommer fler backar snart för vi kan inte starta en säsong med en osäker Djourou. Oskäker på så vis att han aldrig spelat som ordianrie i Arsenal. Koscielny som aldrig spelat i Premier League och sedan Vermaelen som bara gör sin andra säsong. Det krävs alltså en spelare från Premier League som akn gå rakt in i elvan och låta Djorou och Koscielny konkurrera om första reservplatsen.

Till tomorrow.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment