Welcome to

Welcome to

Saturday, July 24, 2010

Wobbly at the back

Eftersom jag råkade missa matchen har jag fått kolla höjdpunkter och lita på andra människors observationer. Vad jag har förstått var vi ganska ointressanta. Nasri var bra i mitten!!. I mitten.....hm...samtidigt som Wenger envisas med att kalla honom en ytter så spelar han honom i mitten hela försäsongen, nej, bara 2 matcher, men ändå. Vad jag också förstod var att JET var riktigt bra. Intressant. Det blir trångt på positionerna om det fortsätter så för både Wilshere och JET. Det oroväckande folk har tagit med sig från matchen var att vi var "wobbly at the back". Wobbly mot Sturm Graz? Då vill jag inte ens tänka på hur vi ska ta hnad om de bra anfallarna i ligan. Det där är en issue som måste addresseras snarast. Det hetaste ryktet på backfronten är just nu att Sol kommer att skriva på i alla fall. Men jag msåte säga att en backlinje med Vermaelen, Koscielny, Djorou och Sol Campbell känns inte som en kvadrat av backar som kan vinna mot United, Chelsea, Liverpool, City och kanske Real, Milan, Inter, Barca. För mig är de tinte tillräckligt.

Låt oss se det så här. Vi hade sjukt gott om pengar när silly season drog igång. Vi slipper Gallas lön och vi har fått pengar för Eduardo. Vi fick Chamakh gratis och vi betalde inte mycket av Koscielny. Inte mer än vi får tillbaka för Eduardo. Detta är oroväckande för mig. Det är svårt att motivera för Arshavin, Van Persie och Fabregas att vi har pengar men handlar inte utan låter en oprövad pytte-back och en avlagd legend lösa problemen. Jag hade inte tyckt det var speciellt betryggande. Som jag sagt tidigare har jag full förståelse för om Cesc vill lämna för Barca även om jag inte kan acceptera deras "taktik" eller för den delen kan se hur Cesc kan få speltid. Men att han är trött på att bära Arsenal utan att löften infrias kan jag förstå. Det är med viss oro vi går in för en ny säsong som mycket väl kan bli en repris av föregående 4-5 säsongerna. Oro genomsyrar mitt Arsenal-hjärta idag.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment