Welcome to

Welcome to

Thursday, July 15, 2010

Spott och Arseblog

Tråkiga bilder sprids just nu på framförallt Pique som spottar på en äldre man men även Fabregas som tycker det hela är fantastiskt roligt. På fyllan och i segerrus men ändå dålig stil. De är offentliga personer och det bör de tänka på, men det deras försvar har de precis vunnit VM och fyllnar de till och gör dumma saker då får man ändå väga in de omständigheterna.

Jag rekommenderar alla att läsa Arseblog (grymmaste bloggen där finns) idag. Den gode bloggaren visar tydligt precis hur Barcelona beter sig just nu och det är en skam för fotbollsvärlden. Man tycker att UEFA borde säga ifrån åtminstone för att formellt visa lite pondus och att det inte är storklubbarna som styr även om vi andra vet är det i själva verket inte är UEFA som styr. De tappar mer och mer ansiktet i takt med att de stora framgångsrika klubbarna beter sig som svin på marknaden. Chelsea skulle inte få värva, det kringgick de. Real säljer arena men får själva pengarna, alla oljeshejkar och ryssmaffioser köper klibbar som leksaker, Barca mer eller mindre idkar utpressning och offentlig pajkastning för att få Cesc. Och vad gör UEFA eller FIFA. Nada. Vilekt gör att det de har att säga i övriga frågor är fullkomligt ointressant.

Arsenal spelar mot Barnet på lördag och en del av truppen släpptes idag. Vi kan alltså få se Arshavin, Gibs, Nasri, Walcott, Vermaelen, Koscielny och Chamakh. Plus några ordinarie spelare till. Erfarenheten säger dock att det är ytterst osäkert i vilken utsträckning dessa spelar. Oftast är det ynglingarnas match där vissa får chansen att visa för Wenger att de vill vara med och träna med a-laget. Men spännande är det ändå.

Det var det jag hade att komma med för dagen. Jag ser fram emot att semestern ska sluta så att man kan återgå till ordinarie schema för nyhetsläsning och bloggning. Visserligen har bytt upp min tjänst ganska kraftigt men det betyder bara att jag styr ännu mer över min egen tid. Alltså mer Arsenal åt mig.

För övrigt önskar en god vän och vapendragar "bra jobbat och grattis till den nye lagmedlemmen". Vilket lag är det bäst jag inte tar upp i den här bloggen, just det laget pissar vi på för tillfället.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment