Welcome to

Welcome to

Tuesday, May 25, 2010

Barca är pinsamma....tyvärr

Det kommer tydliga signaler från Arsenals håll att inget bud är lagt på Cesc vilket gör att Barcas sätt att hantera transfers blir mer och mer pinsamt. Jag jämför Barca med världshärskarna Kina eller USA där de tror att de kan göra eller säga vad som helst utan att bry sig om varken regler eller hyfs. Att en del spelare inte kan hålla käft utan pratar med media får man i viss mån acceptera. Men att Begiristan eller va fan han heter, Laporta och en massa officiella representanter inte kan sköta ett sådant här ärende proffessionellt är bara pinsamt. Till och med rötägg som Real Madrid, Chelsea och Man City har bättre hyfs än att skrika omkring i media om vilka spelare som vill till klubben eller inte. Kan inte någon göra något? Nej, det kan man inte för Barca är framgångsrika och spelar bra fotboll. Därför håller UEFA dom om ryggen. Precis som ingen sätter sig på USA så tillåts Barca med sin "tapping-up" hela tiden, varje år. Bara jävligt tröttsamt och lite sorgligt tycker jag. Jag som älskar fotboll och framförallt offensiv gladfotboll som både Arsenal och Barca spelar vill njuta av den och njuta av Barca i dom lägena då vi inte möter dem såklart. Men med tanke på deras beteende utanför plan kan man inte undvika att den njutningen solkas ner av en massa tvivelaktiga figurer i klubben som inte visar någon annan respekt. Det är en vidrig egenskap i den klubben som jag tycker fotbollsvärlden hade klarat sig utan. Sitta på toppen och spotta på andra är en egenskap jag aldrig tolererar vare sig i livet eller i fotbollsvärlden.

Hleb säger för övrigt att han inte tycker att Cesc ska lämna men det kan man ju ta med en nypa salt tycker jag. Det är klart tycker det är en dum idé eftersom hans byte misslyckades kapitalt, mest pga att han inte var bra nog. Men den självinsikten har han nog inte kommit till ännu.

Intressant är att Arsenal.com har börjat spekulera i eventuella transfers. Något de inte gjort tidigare utan nöjt sig med att vara först med bekräftelsen av nya värvningar. Man kan ju undra hur man ska ta den sidan på allvar om de också ska skvallra men framförallt kan man ju undra hur de väljer ut ryktena. Exempelvis skriv Arsenal.com igår att Steven Taylor var sammankopplad med Arsenal. De har inte nämnt Sakho, Subotic, Cahill, Mertesacker eller någon av de andra mittbackarna vi sammankopplas med. Hur ska vi tolka det? Ska vi tolka det som att ryktena på Arsenal.com är mer trovärdiga eller hur ska vi veta hur de väljer ut sina rykten. För mig är det bara förvirrande och jag hade klarat mig utan att Silly season hoppar i på den officiella hemsidan. 

Vi får väl se vad som händer.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment