Welcome to

Welcome to

Sunday, May 2, 2010

Inte förstärka mittfältet

Wenger säger att mittfältet inte har varit problemet utan att det är defensivt vi har problem vilket vi kan vara överens om på den punkten. Men helt klart är det så att försvaret påverkas kraftigt av mittfältet. Jag tycker att vi har klara problem med mittfältet. Varken Denilson eller Daiby har en vettig förmåga att försvara. Båda dom hamnar vädligt fel i sitt positionsspel och framförallt Denilson är så jävla lat att han inte kompenserar för sin felpostion heller. Varken Diaby eller Denilson kan se när en motståndare kommer löpande och följa efter. De bara tittar på.  Jag tycker vi lider av uppenbara problem när Song blir överspelad för då finns där inget förvar kvar på mitten och en av våra mittbackar får kliva upp. Det bildar luckor bakom som motståndarna utnyttjat gång på gång. Offensivt har vi goda krafter i Cesc, Nasri, Ramsey och Rosicky men defnsivt är Song den enda dugliga mittfältaren och det är för lite. En bättre version av Diaby hade vi behövt, lämpa av Denilson och ha Diaby som backup till en spelare som De Rossi, Milner, Fellaini eller liknande. Jag tänker inte namnbajsa spelare men Diaby tycker jag är ok men inte Denilson och då har vi ingen ersättare för Song. Så där är vi inte överens Wenger. Inget försvar i världen kan hålla nollan om de alltid blir övergivna av sina mittfältare. Nu kan jag inte hålla mig längre. Jag ska förklara nogrannare efter säsongen hur jag vill ha det men vi behöver värva ryggradsspelare. Målvakt, mittback, box-box mittfältare.  Enkelt.

Vidare ser tydligen Wenger Nasri som en Pires-typ vilket jag inte heller är riktigt överens om. Nasri är mycket mer en offensiv mittfältare än en kantspringare och har inte alls samma djupledsspel. Men trevligt hade varit om Nasri också kom upp i det målsnitt som Pires hade.  Ni kanske tycker annorlunda.

Fjärdeplatsen nu verkar bli ett öppet race mellan Tottenham och City. Villa räknades bort igår och Liverpool har ju fortfarande en teoretisk chans tror jag men den är ytterst teoretisk. Nån har sagt mig att Liverpool är kalra för Euro League pga av nåt shit med Portsmouth. Kan nån kanske förklara för mig hur det har gått till.....

Imorgon är det äntligen match i alla fall. Det ska bli gött att se fotboll.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Pool får spela för att även om Pompey är klara för ledflyttning så måste deras ekonomi vara i ordning för att ska FA få tillåta dom att spela ute i europa.

    box-box spelare: Aaron Ramsey? vet att han har brutit benet och man kan disktuera om vilken form han kmr återvända till. MEN hans benbrott är ett "vanligt" benbrott som händer folk som åker skidor och bryter benet typ. ingen skada på muskeln tyckte jag de sa efter de hade opererat honom.
    Frågorna är om man vågar chansa på att det som är sagt är sant och om han är mogen för detta. men han är helt klart vår box-box spelare. ser sjuka likheter i Ramsey och Lampard.

    ReplyDelete