Welcome to

Welcome to

Sunday, May 9, 2010

Inför Fulham

Sista matchen för den här säsongen. Vad vill jag se i den?

Först och främst vill jag se att spelarna tror på vad vi gör i Arsenal. Och att de gör en match fylld av energi och den "belief" som Wenger tjatar om hela tiden.

Sen vill jag se att vi inte blir omkörda av Spurs. Det vore det absolut mest förnedrande man kan tänka sig. Att i så fall ta 1 poäng av 15 möjliga och tappa postioner till Spurs skulle vara ett helgerån. Det skulle också vara ett bevis på att det inte längre finns någon heder att spela för i Arsenal längre och att märket på tröjan är irrelevant om man inte har titlar i sikte.

Nu ska jag inte måla fan på väggen utan istälet hoppas på att det jag önskar inträffar. Nämligen att Arsenal visar klass och dundrar sönder Fulham med rörlighet och vilja.

Vissa spelare borde få chansen att visa sig inför nästa säsong. Spelare som Eduardo, Vela och kanske även Diaby. Tyvärr är Rosicky skadad annars tycker jag han tillhör den skaran av spelare som faktiskt har rätt mycket att  bevisa inför en ny säsong.

Dock tror jag att Vela redan är borta, tillsammans med Gallas och Silvestre. Förhoppningsvis har vi sett det sista av Almunia också och behåller Fabianski som andramålvakt bakom Hart, Green eller Lloris. Jag befarar dock att Eduardo också är borta från Arsenal. Crozilianaren har varit frisk länge nu men får inte många minuter ändå. Antagligen har han bränt ut sig i Arsenal och behöver helt enkelt börja om i en enklare liga som Spanien eller Italien. Man kan inte lira sig i form i Premier League. Engelska ligan är kanske inte bäst just nu men det är klart mest oförlåtlig. Avsaknad av skärpa och tempo fungerar i andra ligor men aldrig i England.

Laget idag är inte helt lätt att ta ut eftersom man inte vill vika ner sig sista matchen, samtidigt som man vill ge fringe-spelarna chansen. Men jag tror på en etablerad elva:

                  Fabianski
Sagna-Campbell-Silvestre-Clichy
                     Diaby
               Nasri-Eboue
Walcott                    Arshavin
              Van Persie

Det där med Eboue på mitten förstår jag egentligen inte mig på. Borde inte någon yngling få chansen istället då. Typ Merida (Atletico?) eller Eastmond. Det känns ju lite lönlöst att spela Eboue där bara för att han är mångsidig. Diaby är inte heller smart nog att spela defensiv mittfältare. Han har inget krigarhjärta och kan inte placera sig. Vi får se hur det ser ut. Eduardo och Vela borde ju vara aspiraner på att få visa upp sig men vikten av att slå Fulham är antagligen större än deras privat öden. Båda har fått sina chanser men falerat varje gång.

Nu krossar vi Fulham så Spurs kan dra åt helvete. Det är intressant hur media hyllar Redknapp och Spurs för att de kommer fyra. De har värvat mångdubbelt mot Arsenal de senaste 10 åren och lyckas först nu komma fyra. Vi har kommit bland de fyra alltid med en bårkdel av budgeten. Borde inte det hyllas. Nej just det. Jag glömde att engelsk media är fyllt av rasister med fullkomlig snedvriden världsbild. Jag visste inte att det var bättre att misslyckas med engelska spelare än att lyckas med utländska spelare förrän jag på allvar började följa engelsk press. Absurda töntar.

Krossa Fulham.

Gunners!!
//swearse

1 comment:

  1. de var inte sena med att kommentera varje gång bollen var i närheten av Fabianski ;)

    ReplyDelete