Welcome to

Welcome to

Saturday, May 29, 2010

Nu är det helg

Jag fick en kommentar igår om att pengarna för Ade och Toure gick till nya kontrakt och visst är det så. Men likväl är det frustrerande. Säg att man lägger hela vinsten på att förnya och säkra upp spelare. Då har vi alltså lagt massor av miljoner pund på att behålla Diaby, Vela, Walcott, Eduardo och en drös med ynglingar. Alltså har vi lagt all potentiell transferbudget på att betala spelare som fortfarande inte vunnit något eller för den delen presterat några toppresultat. Mycket tveksam policy tycker jag. Jag vet att Flaminis flyy tog hårt på Wenger och han insåg där att man inte kan lita på spelare utan kontrakt. Det är därför han binder upp alla unga lovande så att nån annan måste betala ordentligt för det jobb vi har lagt ner på dem i Arsenal. Men det är ju där problemet kommer in. Ska vi lägga all vår vinst på att förgylla vår talangfabrik och för att dra in nya transferpengar. Arsenal FC blir då en version av Ajax där vi fostrar, binder upp och säljer spelare. Själva får vi dock svårt att vinna eftersom vi aldrig förstärker och när talangerna blir bra säljs dom. Nja, känns inte alls rätt.

Nu tror jag att Wenger inser det också och vet att om inget görs snart kommer vi att förlora mer pengar pga tomma platser på Emirates och dåligt med vinstpengar. Det kan ju vara så att han inte har haft något val men jag tvivlar på det. Wenger är allt för fokuserad på att lämna en klubb i välstånd och ett imponerande arv efter sig. Någon borde säga att klubben mår bra nu och ska han lämna på topp får han fylla på i prisskåpet nästa år.

Idag ska ägna dagen åt min son då mamma-swearse är upptagen med nöjen och förkovringar i stadens butiker. Han yttrar små stavelser nuförtiden som låter obehagligt nära döda, döda, döda. Jag har försökt lägga till Chelsea och United bakom hans små försök men hittills utan framgång.

Trevlig lördag.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment