Welcome to

Welcome to

Monday, May 3, 2010

Inför Blackburn

Ok, det är fotboll idag. Blackburn-Arsenal. Intressant. Ja. Viktigt. Nja. Vi behöver kanske en poäng till så jätteviktigt är det inte. Men vi kan inte låt Fat Alladyce sätta sig på oss så därför är den viktig. Den är också viktig för spelarna. Jag tror att spelare som Rosicky, Vela, Eduardo kommer att få chansen i alla fall i nån form att bevisa sina kvaliteter. Walcot får antagligen chansen att spela till sig en VM-biljett, kanske vill van Persie visa Holland att han är helt hel och redo för att skadas i landslaget igen. Naturligtviss kan inte alla dessa spela såtillvida vi inte ställer upp med en 2-3-5 uppställning. Jag ska göra ett försök att formera laget:

                   Fabianski
Eboue-Campbell-Silvestre-Clichy
                 Eastmond
               Nasri-Diaby
  Walcott                Eduardo
              Van Persie

Rimligt är ju att Rosicky spelar istället för East och att Diaby provar den defensiva rollen. Men det tror jag inte.

Jag tänker inte ha speciellt många tankar inför matchen med anledning av att det är svårt. Laget är svårt att förutse, inställningen är svår att förutse och motståndarnas inställning är svår att förutse. men vi är Arsenal och ska alltid vinna.

Om, jag säger om citaten stämmer från Arshavin så är det ju bara att sälja skiten. Han är bra men är inte i närheten av Cesc eller Van Persie ännu. Vill Barca pröjsa oss 25 miljoner för honom så låt dem göra det. Om det han säger är sant så vill jag ändå inte ha honom i närheten av vårt lag. Hans första hela säsong i Arsenal är på intet sätt imponerande. Han har stora problem med det fysiska spelet och passar garanterat bättre med silkesvantarna på i La Liga. Men kom ihåg att jag säger om. Han har också nyligen påpekat att citaten som de spanska tidningarna köper kommer från ryska tidningar som översätter hans ord precis som de vill. I citaten säger han dock också att Clichy är på väg bort. Jag säger fortfarande inte nej. Clichy är inte världens bästa vänsterback heller. Det finns minst lika bra backar att tillgå, speciellt eftersom Barca kan betala för sig. 40 miljoner pund för en hybris-Arsha och en avstannande Clichy är bra betalt och kan säkert ge oss samma kvalitet. Åtminstone den kvaliteten som Arshavin bevisar i Arsenal.

Tyvärr börjar Wenger redan oroa mig. Han basunerar ut att vi redan har ett bra mittfält och nu basunerar han ut att målvaktsposten inte nödvändigtvis måste förstärkas. Say what!!!???? Hur fan tänker han då? Almunia kastar in bollarna i eget mål och varje gång Fabianski får chansen så lyckas han fumla in bollar i eget mål genom idiotiska ingrepp. Och vi behöver ingen målvakt? Usch den här säsongen är inte ens slut och jag börjar redan oroa mig för nästa. Hur fan tänker gubben?

I gårdagens kommentarer fick jag ett inlägg från Pippo om att Ramsey kanske är den box-box-spelaren vi behöver. Ja visst kan han vara det. Men hans status är "skadad till hösten" och erfarenheterna av långa skador och ett snabbt återkommande är inte så goda i Arsenal. Samtidigt är unge Ramsey bara 19 år och kan inte gärna axla rollen som Arsenals vapendragare till Cesc. Nej, han har absolut en roll, men jag tror fortfarande vi behöver mer än så. Vi får väl se.

Nåväl. Ikväll ska vi i alla fall se fotboll och det är ett stort fall framåt mot den långa veckan som gått.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment