Welcome to

Welcome to

Thursday, May 6, 2010

Ingen St Totteringhams day ännu

Tyvärr får vi inte fira St Totteringshams Day förrän sista dagen på säsongen. Vilket är en skam i sig men i år inte bara pga Arsenal tillkortakommanden utan även Spuds oförklarliga framgång. Det enda som känns riktigt oroväckande är att Spurs skulle kunna gå om oss och med tanke på att inte ens ett ligarace kan inspirera våra primadonnor så är jag orolig inför sista matchen. För er sominte vet vad St Totteringhams day är så är det den dag på året då det blir klart att vi hamnar före Spurs i tabellen. Den brukar oftast infalla någon gång i Oktober :-)

Om det skulle bli City eller Spurs är ju pest eller kolera. Men med tanke på att City oavsett var de hamnar ändå kommer att köpa sönder marknaden så hade de lika gärna kunnat komma 4. Nu kommer även Spurs få lite mer tillgångar och framför allt argument. Att spela Champions League klingar högt för många fotbollsspelare. City har andra argument med siffror på. Klagar någon på att de inte spelar CL så lägger man bara på en halv mille i veckan så är saken klar. Därför hade jag önskat att City tog fjärdeplatsen.

Arshavin har dementerat "intrervjun" i the People och hävdar att det är strunt. Det är ju nobelt av honom men lägg märke till en sak om ni läser. Det är inte någonstans i sin dementi som han hävdar att ryktet med Barca inte är sant. Han kunde sagt "The People ljuger och jag spelar i Arsenal nästa säsong, dont worry". Men han säger "jag har inte sagt så till dom, men jag tänker inte säga att det inte stämmer". Anmärkningsvärd skillnad.

Jag vet att det atagligen inte är så jävla upplyftande att läsa den här bloggen nu. Men det är inte speciellt upplyftande tider i Arsenal. Vi har tagit, jag tror 1 av 12 poäng i ligan den senaste tiden. Vi har dalat från att slåss om titeln till att slåss med......Spurs......om fjärdeplatsen. Alla våra spelare ryktas bort och Wenger slänger sig med sina vanliga klyschor om "Top class-players", "two or three maximum", "I believe in my squad". Bla bla bla bla. Det är inga roliga tider. Jag är ledsen.

Det basunerades ut rykten om att Wenger muntligt lovat att stanna. Ok. Först och främst. Borde inte också han prestera innan han får nytt kontrakt. För det andra, inga källor anges utan det är en tidning, jag vet inte vem som började, som bara skriver rakt av att "Wenger är muntilgen överens om nytt kontrakt". Det kan jag också göra:
  • Jag ska gifta mig med Fabregas.
  • Ronaldinho är min min hästs tvillingbror.
  • Christiano Ronaldo kommer inte att gråta i VM.
  • Flapianski är världens bästa målvakt.
  • Adebayor vet vad offside betyder
  • Spurs kommer trea i Premier League, före Arsenal.
Alltihop är helt orimliga rykten som jag hittar på. De blir knappast sanna för det. Eller vad säger ni på Aftonbladet? Ni kanske ska sno en rubrik till upplagan. Nej, just det. Zlatan nämns ju inte och då är det ju ingen nyhet för er.

Vi är onekligen på väg in i en tid av oerhörda spekulationer och just därför har jag hiat mig med sådana hittills. Men oroa er inte. Jag ska sprida rykten, jag ska rappotera om den nya Viera, jag ska önska spelara för fantasisummor. Jag ska bara vänta till säsongen är över först.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment