Welcome to

Welcome to

Thursday, May 20, 2010

Nåja min vän

Goddagens

Det är fortfarande yttrest lite som läcker igenom Fabregasmolnet i fotbollsvärlden. Det faktum att Barca precis köp Villa gör de spanska giganterna till en skrämmande maskin. Det tråkiga för spansk fotboll är att La Liga mer och mer blir en tvålagsserie. 28 poäng mellan 1:an och 3:an talar sitt tydliga språk och Barcelona och Real skinnar de andra lagen på bra spelare vilket inte leder till nån spännande liga. Jag vet inte hur många matcher i år som Barca vunnit med 3-4-5 bollar och det beror såklart på att de är ett bra lag men också på att de lagen de möter inte är riktigt lika bra.

Jag ska citra min kära vän som är Barcasupporter gällande lördagens CL-final.
Swearse: Hur har vi tänkt med CL-finalen på lördag?
Barca-kille: Bojkott av äckel-Inter har jag tänkt?

Jag har full förståelse för frustrationen av ett äckel-Inter som med defensiv tråkdisciplin slog ut Barca. Men min älskade kamrat. Du är hängiven Barcaanhängare. Du har i flera år varit förskonad från fotbollslivets hårda verklighet. Du har drivor av titlar och drivor av storspelare som står i kö och trillar in i era led. Jag förstår frustrationen men du upplever bara en bråkdel av de bekymmer vi andra brottas med. Tänk på oss, inga värvningar och inga titlar......none at all. Tänk på Liverpools stackars supportrar. En klubb med inre stridigheter, inga pengar och 7:e plats i ligan. Tänk på hur lyckligt lottad du är som aldrig behöver brottas med en skitsäsong utan titlar och en skitsommar utan förstärkningar. Jag avundas din sitaution även om jag inte vill byta mitt lag mot alla oljepengar i världen. Kom ihåg hur bra du har det min vän. Visst blev ni utslagna av ett defensivt Inter men det vara bara ett litet gupp en en våg av framgångsnerförsbackar för Barca. Vi hörs min vän :-)

Jag vet. Detta är inte relevant info för så många men det ger oss andra en inblick i hur det ser ut på andra sidan. Det finns bitterhet tom hos de mest framgångsrika. Och med tanke på att det inte finns ett skit att snacka om förutom Cesc så får jag fylla bloggosfären med något. Vill man läsa Cesc kan man läs Arseblog.com, le-grove.co.uk eller goodplaya.com men jag har inte mer att säga förrän det kommer ny info, och med info menar jag inte påhittade storys baserat på andra påhittade storys baserade på citat gjorda för 6 månader sedan i ett helt annat ämne av personer som inte har något med Arsenal eller Barcelona att göra.

..........letar och letar och letar......

Nej, det finns inget nytt att prata om.

Vi hörs.

Gunners!!!

//swearse

2 comments:

  1. Sedan PL började i sin nuvarande form 92-93 (18 säsonger) har endast fyra lag vunnit ligan.
    United 11 ggr
    Chelsea 3 ggr
    Arsenal 3 ggr senast 03-04
    Blackburn 1 gång (15 år sedan).
    Även om ni var ganska nära i år så tycker jag nog att de flesta ligor lutar åt att ha två storlag som till slut vinner.
    Tråkigt men sant.

    Sedan får man vända på "min" situation också. Kommer Barca två eller trea en säsong är det aldrig ok.
    Vissa tycker det är godkänt med topp fyra, mitten eller att inte åka ur.
    Det är ju inte så att man kan luta sig tillbaka bara för man vunnit ligan. Det är inte värt nånting nästa säsong och det gör bara att andra lag vill slå en ännu mer.
    Därför tycker jag Barca är så imponerande, de underskattar inte motståndare och lyckas ladda om match efter match.

    ReplyDelete
  2. Eller så behöver de inte ladda så hårt till varje match.................

    Ja PL domineras av 4 lag men är totalt sätt mycket jämnare.

    ReplyDelete