Welcome to

Welcome to

Sunday, May 16, 2010

Vad behöver Arsenal-spelare?

Jag var och såg Mjällby köra över MFF igår. Det var intressant. Har inget intresse i något av lagen men det är klart intressant att nykomlingar kan prestra i Allsvenskan. Jag drar slutsatsen att alla lagen är så kassa att alla kan slå alla på en bra dag.

Jag tänkte dizza det faktum att fucking Chelsea vann en ny titel igår men kan inte göra det eftersom deras värvningsfilosofi tyvärr burit frukt. Jag tänker inte påstå att den hysteriska mongolidvärvningsstrategin som Chelsea har är rätt väg att gå men vi kan inte blunda från det faktum att tunga rutinerade värvningar skapar kvalitet.

Nåväl. Gunners.

Jag tänkte titta var vi behöver spelare. Man kan ju utgå från att Gallas inte spelar mer i Arsenal. Inte minst för att Nasri gått ut och berättat offentligt att ingen i laget pratar med Gallas. Det kan ju bara inte vara bra. Så bort med honom. Annars får jag utgå från att de andra spelarna är kvar, allt annat blir bara en djungel av spekulationer. Klart kan Merida, Vela eller nån annan sådan pereferispelare försvinna en det påverkar knappast våra behov.

Målvakt. Vi måste såklart ha en målvakt. Egentligen behöver vi 2 men det går ju inte. Så behåll Fabianski, låt Schzesneyzczxcveyzcxzzewewwezzy spela några matcher och se vad han går för och värva en bra förstamålvakt. Typ Hart, typ Palop, typ en stabil. Vi behöver inget monster men vi behöver stabilitet Exakta namn osv lär vi kunna diskutera under sommaren.

Backar. Vi har Campbell, Djourou, Vermaelen. Gallas är borta och så måste även Silvestre. Alltså behöver vi en färdig fullblodback och en backup. Kanske nån ung som tex Bartley agera backup och då behöver vi bara en. Campbell kan bevisligen prestera på toppnivå och Djourou har visat kvaliteter tidigare. 4 bra backar, varav 2 förstaval och 2 hyfsade funkar bra. Plus en talangfull joker. Det räcker gott. Köp en superback Wenger.

Mittfältare. Jag vet att jag skrikit mig hes efter en defensiv mittfältare och kan fortfarande tycka att behovet finns. Song är bra men vi behöver ett lika bra alternativ till. Men framförallt behöver vi en given box-box-spelare jämte Cesc. De som liknar det mest är Diaby men han är så okristligt ojämn och sen har vi Ramsey men med tanke på ålder och fysisk status är han inte en god försäkring inför nästa säsong. Jag säger att vi ska köpa Milner, jag har sett honom live ett par gånger och han är fantastiskt bra. Engelska, slitvarg, har mängder av matcher i ett bra Premier League-lag. Han skulle dessutom kunna avlasta Song. Han är grym, ta honom.

Forwards. Chamakhattack kommer så vi kommer inte att värva fler där. Kanske hade man velat ha en lethal striker som Eduardo var en gång i tiden. Men jag är nöjd men Chamakh.

Sammanfattning är alltså en bra målvakt, en superback, en mångsidig mittfältare med fokus på energi och defensiva kvaliteter samt Chamakh.

Har vi budget för detta då. Det borde vi har. En bra målvakt för 8m£, en back för 12m£ och en mittfältare för 16m£. Chamakh är gratis och vi slipper Gallas lön. Ca 36 m£. Det borde vi ha. Och resultatet blir titlar. Det kan det vara värt.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Havard nordveit har spelat 24 matcher för nurnberg denna säsongen, 1990 är han född. klassades som världens bästa mittback i sin ålder förra året. tror wenger kmr plocka hem honom och låta honom sitta bänken nästa år.

    Ps. vill ni titta på honom så spelar Nürnberg 18.00. vet inte om han kmr spela men chansen finns ju.

    ReplyDelete