Welcome to

Welcome to

Friday, May 14, 2010

Forwards

Först ska jag kommentera rykten om Cesc till Barca. Vi vet att de skulle komma och vi vet att det kan bli så. Men lägg märke till att Cesc säger "om" jag lämnar Arsenal är det för Barca. Det enda han säger är alltså att vi kan skita i rykten om Milan, Real, Inter, Juve, Chelsea, City och allt annat skräp som fotbollsvärlden erbjuder. Lämnar han så blir det Barca. Inget nytt. Ska Barca ha honom får de betala. Thats it.

Forwards nu.

Arshavin: Arsha är en fantastisk fotbollsspelare men han har onekligen svårt att få tiden att räcka till i England. Han blir ofta av med bollen, han blir ofta överrumplad av en försvarare och han ser ofta uppgiven och irriterad ut. Nu är han ryss och jag har mycket erfarenheter av ryssar och de är såna. Egoistiska, fullständigt oförstående till omvärldens åsikter och allmänt ganska vidriga människor. Men de är också vädligt ofta bra på det de gör och gör det ordentligt. Därför tycker jag ändå att Arshavins säsong får ok. Han har inte fått bästa tänkbara chans. Han tvingades spela center i flera matcher och sen blev han skadad. Han har helt enkelt inte riktigt kommit igång på sin position. Däremot kan man oroa sig för att han tvingas spela till vänster. han vill nog egentligen spela där Cesc spelar. Vilket kan göra att han väljer att spela någon annanstans till hösten. Hans snack i media är lika irriterande som det är uppfriskande. Och det är lika svårt att veta vad som är sant och vad som är bullshit. Kontentan är att han är en bra fotbollsspelare och vill han lira i Arsenal så tack för det men önskar han något annat. Fuck off.

Bendtner: Detta mysterie av felaktiga mottagningar, dåliga avslut och kaxiga uppträdande. Men ändå så bra, så viktig, så unik i vårt lag. Bendtner har det ingen annan har i Arsenal. Huvudspel i boxen och det gör honom just nu ovärderlig. Vi måste ha kvar Bendtner och mål gör han ju onekligen så helt ok.

Van Persie: Jag var inne på det förra veckan tror jag. Vårt lag höjer sig lika mycket med Persie på plan som med Cesc på plan. Van Persie är pure quality och hade han och Cesc + backar varit hela hade vi vunnit ligan.

Eduardo: Jag tror risken finns att Eduardo får leta ny klubb, eller så får han en säsong till på sig. Men jag tvivlar på att det någonsin kommer att gå. Han fick chansen några gånger runt jul men var fullständigt värdelös. Han gör inte ens mål på chanser längre vilket var hans adelsmärke. Jag tror nog tyvärr inte att Eduardo kommer att blomma ut i Arsenal.

Vela: En liten magiker som antagligen hade varit ordinarie i nästan vilket spanskt lag som helst och riksen är att det blir så också. Kön är så så så lång för Vela och jag kan ärligt inte se hur han ska få spela något på vänsterkanten. Om han stannar så måste han hålla sig hel och han kan inte åka till MExico en gång i månaden och komma hem som ett kolli varje gång. Då kan han lika väl spela där.

Walcott: Skadedrabbad säsong och han har också fått utstå mycker kritik. Men jag tycker faktiskt han har varit ganska bra. Se mot Fulham. 3 av målen kommer från Walcott. Han behöver bli lite vassare, lite klokare och lite tuffare sen är han ett riktigt riktigt bra alternativ till att stycka upp motståndares försvar. Jag är klart en pro-Walcott.

Ok. Thats it. Nästa säsong ska jag nog inte utvärdera spelare. Det är rätt tråkigt faktiskt. Alla har hört det förut, alla har läst det förut och det leder inte till nånting. Jävligt dum idé av mig.

Idag fyller jag år vilket innebär fest, fylla och umgänge. Hoppas fru Swearse håller med mig. I alla fall tänkte jag snacka om vad vi behöver tillsätta för att laget ska bli bra nästa år. Men jag får nog håla det öppet tills imorgon. Det kan bli en av de kortaste bloggarna jag gjort lika väl.

Ha en trivsam lördag fredag menar jag.

Gunners!!

//swearse

2 comments:

  1. spelarutvärdering hör ju till varje supporters sätt att varva ner efter säsongen så fortsätt med det! ska bli kul och se om wenger håller det han har lovat och förstärker försvaret.
    säger Grattis till dig och säger att jag fyller också år, 20år! och lika enögt kär i Arsenal som jag va när jag föddes!

    Keep up the good work

    ReplyDelete
  2. Seems like may the 14th is the Gunner-day. My birthday is also today.

    Cheerio swearse

    //Rick from London

    ReplyDelete