Welcome to

Welcome to

Wednesday, May 26, 2010

Idag är jag bara less

  • Jag sover lite skit pga en pojke med tandsprickning. Jävla ofog det där.
  • Jag jobbar hårt för att på något vis slippa skrapa lite färre trisslotter
  • Förhoppningsvis har min träning gjort att några extra kilon nu skiter i att attackera mig
  • Jag gör mitt bästa för att skriva en hyfsat underhållande blogg om min förtjusning i Arsenal
Alla punkterna gör jag med ganska stor glädje trots allt förutom just nu den allra sista. Det är helt enkelt för jävligt att ens försöka skriva om Arsenal just nu. Cesc-gate är så tröttsam så att man snart inte orkar mer utan skriker "sälj honom då, bara vi slipper ert jävla tjat". Men det är väl just det som är Barcas taktik. Senast i raden är det Puyol som inte kan reglerna för transfers i Europa. Läs dagens Arseblog för en helt korrekt bild av Barcas moral och respekt.

VM är på väg och jag hade hoppats slippa att det skulle bli ett primärt ämne på denna bloggen men jämfört med att tjata Cesc timme in och timme ut får jag väl snart byta fokus och titta på Arsenalspelare i VM och eventuella nyförvärv. Letar man nyförvärv till Arsenal skulle jag rekommendera att man tittar på bänkspelare i afrikansk/franska kolonier som är under 20 år. Där finns Wengers primära transfertargets i normala fall. Skulle han dock få en 50 miljoner pund ,+ de ca 40 miljoner han har nu, för Cesc kommer hans huvud att rulla om han inte värvar etablerat och kraftfullt. Då river vi antingen kontraktet eller Emirates tror jag. Arsenal är ingen sponsor till nya bostäder i London, Arsenal är inte heller en symbol för god soliditet (pengaflöde i förhållande mot skulder för de som inte vet), vi är inte heller ett investmentbolag där ägarna ska höja värdet för att sedan göra storkorvan vid en försäljning, eller är vi det? De senaste årens illvilja att spendera gör att man måste ställa sig frågan men den här sommaren kommer antagligen ger tydliga svar på det.

Så....nu har jag ordbajsat lite i all oordning och frustration.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment