Welcome to

Welcome to

Wednesday, October 21, 2009

1-1, det är svårt att vara nöjd.

God onsdag

Det är svårt att vara nöjd med 1-1. Ett oavgjort resultat borta i CL är oftast helt ok. Det hade kunnat vara det även mot Alkmaar för de var organiserade och väldigt samlade i försvaret. Men det är snopet att släppa in ett mål i slutet. Och jag vet inte vem det var, Vela eller Diaby som sprang offside i sista minuten. Solklart idioti och orutin. Där ser man det som kan få oss på fall igen denna säsong. Ingen kyla i slutet av matcher, så fort vi bara leder med ett mål så vibrerar nerverna genom hela laget. Wenger verkar hålla med.

"We are still learning. You do not need to give a free-kick away on an offside in the last minute. We were caught a bit naively on the second ball, that can happen sometimes on the first one that you lose the header, but on the second one, their player was completely free to score."

Jag har varit inne på det många gånger hittills. Vi behöver leda med 2-3 mål för vi är inte stabila bakåt. Jag skyller inte det på försvaret.Vermaelen kan inte vinna alla nickdueller eller Gallas kan inte rensa alla lose balls. Men vi har mittfältare som inte kan markera för fem öre. De offensiva och kreativa mittfältarna har ingen aning om hur man försvarar sig. Jag vet inte hur många gånger Diaby tappar försvarare.

One Nil To the Arsenal är inget gångbart resultat. Att vi ska hålla nollan känns svårt just nu.

jag måste bara ge Diaby mer kritik. Jag kanske är orättvis men jag tycker han är lat, sloppy passing, tappar mycket boll, kämpar inte hem. Han duger som backup men fan inte till mer. Wenger brukar hävda att han behövs i höjdspelet. Men han kan ju för fan inte markera och var igår på vippen att nicka in sitta andra självmål för året. Nej, jag tycker inte Diaby håller. Ramsey, Rosicky, Nasri och Denilson går alla före honom på den positionen. Tyvärr verkar det som om Wenger tänker köra både Nasri och Rosicky på ytterpositionerna. Jag hoppas verkligen han tänker om där.

Vela hoppade in och var inte bra men det är inte lätt att få 15 minuter. Och Eboue. Alltså jag gillar killen igen men som högerback. Offensiv högerback. Som offensiv mittfältare är han inte bra. Han försöker och kämpar men han vet inte hur han ska bete sig där. Nej. Rätt spelare på rätt position.

Jag varnar igen. Det går bra för oss i år men så fort vi mött nåt lag av kvalitet har vi förlorat. Hold your horses och var vaksamma. Vi kanske inte är så bra som vi tror. Jag hoppas jag har fel. Det går att skylla på trötta spelare och många skador igår, det går att skylla på att alla lag vill göra säsongens bästa match hemma mot Arsenal. Vi kommer undan med 1-1 mot Alkmaar men det finns andra tecken vi måste passa oss för.
  • Slitna spelare som Van Persie, Fabregas, Arshavin och Song kan inte spela alla matcher. Eduardo, Ramsey, Nasri, Walcott, Denilson, Bendtner och Rosicky behövs. Men minst 3 av dem är alltid skadade. Jag menar att ett sådan som Diaby ska behöva göra dåliga matcher för att han är sliten är under all kritik.
  • Vi släpper in onödiga mål i nästan varje match. Försvaret är stabilt men plötsligt släpper vi in mål från ingenstans.

Men som Wenger säger. Vi är i en bra position till skillnad från Liverpool och Inter. Vi är med i ligan och cruisar fortfarnade i CL. Det är lugnt. Nasri gjorde en assist igår i sina 58 minuter för reservlaget. Det är bara postitivt. Nu längtar jag till helgen och hoppas vi får se glädjefoboll igen. Igår var sådär.

Gunners!!

//swearse

2 comments:

  1. missade iof matchen igår (den trdje i rad) på grund av jobb. Men det låter väl som om Diaby har haft många chanser nu och verkar inte visa några tecken på förbättring. Kan verkligen inte förstå varför inte Ramsey får spela istället.
    Jag vill se Diaby såld tills nästa säsong. Har aldrig gillat killen.

    //Dave

    ReplyDelete
  2. Manchester United-Arsenal old trafford.
    Vi saknar våran kapten. vi saknar våran motor och spelfördelare. Vi spelar Eboue som anfallare och diaby får agera Fabregas. Förutsättningarna var helt ärligt förjävliga. Vi gör 1-0 och spelar ut United. Vi har chanser och bollinnehav. Dem får straff, en billig straff där Almunia säljer sig för enkelt. 1-1. Några minuter senare nickar Diaby in den. (I fel mål). Vi forstätter mata på en ribba från Van Persie, en styrning från Van Persie som foster gör en omedveten reflex räddning. Vi förlorar borta utan en kapten. Vi fölorar på ett straff mål och ett hemskt självmål. var vi bättre? Längder är svaret. Vi skulle haft 3 poäng om inte Gud sålde sig till United. Vi är bra i år det är allt mer bevisat. Vi har potentialen mot stora lag.

    ReplyDelete