Welcome to

Welcome to

Saturday, October 31, 2009

Inför Tottenham

Okej. Klockan är 8 och en lätt hängande baksmälla är över mig. Sonen vill ha mat, bygget ska färdigställas och Arsenal möter Tottenham. Busy busy, bakfull bakfull. Hm...det löser sig nog.

Okej. Alla som läste bloggen i natt inser min inställning inöfr Tottenham. Nu gäller det att inte vika ner sig. Vi fick 4-4 förra året trots att vi ledde med 2 mål i 89:e. Inget annat än katastrof. Med tanke på våra tapp mot Alkmaar och West Ham kan man inte låta bli att vara lite orolig. Jag hoppas Wenger tar sitt förnuft till fånga och spelar ett lag som kan stänga matchen. Tex ska Eboue inte spela ytterforward, inte heller ska Diaby spela mer nu. Nån gång får det vara nog. Han gör såklart sin livs match idag för att jag beklagar mig. Men jag är trött på honom. Spela Nasri så länge han orkar och komplettera sen med Diaby om det behövs. Nu tror jag inte det blir så tyvärr. Detta laget tror jag det blir:

              Mannone
Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy
                 Song
        Fabregas Diaby
Bendtner             Arshavin
                RvP

Ett lag som borde kunna slå Tottenham trots alla små försök från deras sida att påpeka att de har lika bra trupp som vi. Nej, det har ni inte. Ni har spelare som Keane. Killen som aldrig blev nåt. Woodgate, killen som aldrig blev nåt. Crouch, Englands största fotbollsprostituerade efter Ashley Cole. Crouch spelar var som helst bara nån vill ha honom. Den enda vettiga är Palacios och jag grämer mig över att Wenger inte köpte honom. Han hade varit perfekt. Synd.

Nu är det bara att ladda, ladda, ladda. Idag spelar vi final. Tänk bort ligan, tänk bort framtiden. Idag är det a one-game-tournament. Idag spelar vi för ära i första hand. Idag spelar vi för the Arsenal.

Gunners!!!

//swearse

No comments:

Post a Comment