Welcome to

Welcome to

Thursday, October 22, 2009

Ja vi är bra, men bevisligen?

Helgen närmar sig med ytterligare matcher. It´s thrilling. Innan vi kastar oss i gapet av inför-matchen-tänk och frossar i diverse laguppställning får vi nöja oss med att behandla och diksutera en del allmänna nyheter kring Gunners.

Nasri:
"I think we are stronger this year because now we are more mature, we are one year older and the team hasn’t changed a lot so we know each other and that is really good for the season."

Jag kan personligen inte vänta på att Nasri ska få börja spela igen. Och jag ber till gudarna (i det här fallet Wenger) att han får spela bredvid Fabregas. Han kommer att vara en drivande dynamo tillsammans med Cesc som skapar oändligt med möjligheter för Arshavin och van Persie. Kryddar vi högerkanten med Walcott och Rosicky så är vi bra, mycket bra.

Men efter att tydligen ha varit lite übernegativ igår med tanke på den mailstorm jag fick om hur vi visst det är så jävla bra som vi tror som vill jag bara säga. Menar ni verkligen att vi bevisligen är bra bara för att vi gör en bra match borta mot United. Det är ett gott tecken, absolut. Men bevisligen. Nej, hör ni. De bevisen får ni spara till April eller Maj. Då är det bevisat hur bra vi är. Vi kan inte alltid säga: Vi är visst bäst, vi har bara otur, eller domarn är såld eller bla bla bla. Kalrt vi är ett bra lag, men bra nog för att konkurrera om titlar visar sig till våren. Håll på de stora orden tills dess. Just nu ska vi heja, stötta, hoppas och älska Arsenal.

Jag vill också in i ryggmärgen att vi ska vara bra och att vi ska vinna. Men realism har aldrig dödat någon. Snarare utvecklat. Finn bristerna i en till synes flawless yta och skapa perfektion. Det strävar jag efter. Och jag vill påminna att det enda lag med eventuella kvaliteter vi har slagit i år är Everton.

RvP har en sund inställning tycker jag. Han säger att det viktigaste är att vara jämna och ta 3 poäng av små lag. Likaså Wenger poängterade i början av säsongen att United som vann ligan vara ganska dåliga mot topp 4 men vann allt annat. Slår man lag 8-20 är det 13 lag a 26 matcher. Vilket resulterar i 78 poäng. Där har du antagligen ett topp 4 placering bara där. Sen finns det 26 poäng till att slåss om. Nåpa ett gäng poäng till och man är med i toppen. Tar man hälften vinner man ligan klart. Kontentan är att det inte alltid är mot United, Chelsea, Liverpool det avgörs.

Okej, det var lite allmänt om förväntningar, förhoppningar och snabba slutsatser.
Missförstå mig inte. Kritisera mig gärna, hårt och elakt. Diskussioner för oss samman och framåt. Vi brinner alla för samma sak. Arsenal Football Club.

Gunners!!

//swearse

*update* By the way. Såklart. Grattis Arsene Wenger.

No comments:

Post a Comment