Welcome to

Welcome to

Thursday, October 1, 2009

Lite torsdagsnyheter

En del av nyheterna kom igår men jag skriver om dem idag. Varför känns det plötsligt som en evighet till nästa match? Jag blev så inspirerad av Gunners spel i tisdags så jag vill genast ha mer. Jag vill helt enkelt ha min dagliga Arsenal-fix.

Det händer inte mycket i Arsenals värld idag. Jag får väl förmedla det som jag har fastnat för.

1 Walcott är eventuellt tillbaka, igen. Han spelade 60 minuter när reservlaget mötte Olympiakos reservlag. Så det var väl bra. Nu har jag plötsligt lite svårt att se var i systemet Walcott passar in. Men det finns säkert lösningar. Framförallt är han bra som "impactplayer". Dvs för att förändra en matchbild eller för att hoppa in när Arsenal leder och då springa ifrån ett desarmerat försvar.

2. Nasri: Det var väl fan att vi inte ska kunna få en enda liten hint om hur det är med killen. Jag såg honom i spelargången i tisdags och på läktaren. Utan kryckor i alla fall. Men det stör mig att vi inte får reda på någonting. Man har ju varit med förr när 3 månader har blivit till år i Arsenals läkarsal. Antingen är Lewin en fantastisk massör eller så är han ganska crap på att laga folk. I alla fall vill jag vet.

3. Kroenke har köp lite aktier till. Nu är han på 28,7 % vilket ger honom 1,3% kvar till han når 30% spärren för ett takeover bid. Han har varit så ihärdig nu i ett par år så jag antar att han atagligen kommer att nå dit så småningom. I och med att han är inbjuden i styrelsen så verkar klubben köpa det alternativet också. JAg tycker väl det får gå helt enkelt. Inte ultimat med Kroenke med 100 gånger hellre han än en fet äcklig maffiaryss a la Chelski.

Slutligen måste man ju njuta lite åt att Pool förlorade. Det ser ut att bli en tuff grupp det där. Nu är jag ingen hata-Liverpool-kille eller så men jag tänker såhär. Ju svårare Chelsea, United och Liverpool har det i Champions dessto mer poäng kommer de att tappa i ligan. Och det är viktigt. Annars är det genrellt sett kul att engelska lag går långt i Champions league för då kan vi fortsätta hävda att vi har den bästa ligan.

Okej. Det dyker väl upp nåt nytt under dagen.

Ha de

Gunners!!

//swearse

2 comments:

  1. Håller helt klart med om att matchen i tisdags gav mersmak. Varje dag utan Arsenal är en bortkastad dag utan mål och mening.

    Ska bli spännande att se Theo komma tillbaka snart då han är en spelare som kan bryta mönstret och vinner mycket med sin snabbhet.

    Läste i "Kanonmagasinet" att Arshavin sagt till Eboué:
    -Lämnar du Arsenal så lämnar jag också Arsenal.

    Ett bevis på hur populär "Manu" är i vårt älskade Arsenal

    //Dave

    ReplyDelete
  2. Håller med om Nasridelen. jag har läst lite smått om honom för nån månad sen i en fransk tidning (l'equipe kanske, minns ej)att det lutade åt slutet av oktober el. början av november, men sedan har det varit knäpptyst. och lewin har nog den jobbigaste spelargrupp att jobba med i världen...

    http://arsemike.blogspot.com

    ReplyDelete