Welcome to

Welcome to

Sunday, October 25, 2009

Inför West Ham.....äntligen

God söndag.

Då var det äntlige dags för match igen. Resultaten igår fortsatte gå hyfsat åt vårt håll. Tottenham förlorade mot Stoke och Aston Villa förlorade poäng mot Wolves. Det är bra. Tyvärr krossade Chelsea Blackburn men allt kan ju inte gå vår väg. Det hade varit skönt om Sunderland, Everton och Villa tappar mark och inte hakar på. Det ger möjlighet att fokusera uppåt och att peta bort Liverpool och City i första hand. Sen tar vi United och Chelsea.

Okej. Matchen idag. Rosicky är skadad och det är alltid oroväckande. Nasri är tillbaka men spelar inte. Fabianski spelar inte. Bendtner är tveksam.
Det viktigaste nu är att vi vinner. Det såg halvdant och oengagerat ut mot AZ och det får vi leva med. Men nu är det Premier League och slappnar man av där får man stryk. Så är det bara. Fullt engagemang, kämpaanda, fokusering är nyckelord för dagen. Jag ställer mig frågan om spelare som Arshavin, Fabregas, Van Persie, Song redan börjar bli slitna. I så fall måste de ersättas med vilja och ork. En 80 Van Persie är sämre än 100 Eduardo. Vi måste låta de heta spelarna spela. Med tanke på det kommer jag in lite på hur laget kommer att formeras. Bendtner är nog tillbaka tror jag. Wenger säger 50-50. Eduardo är tillbaka men han får säkert inte spela. Jag skulle tro Eboue får högerkanten igen och Sagna högerback. Arshavin börjar till vänster och RvP in front. Förhoppningsvis spelar de bara 60 så kommer Bendtner och Eduardo in, men det beror lite på hur det går. Antaligen blir resten av laget oförändrat.

            Mannone
Sagna-Gallas-Verminator-Clichy
              Song
         Cesc Diaby
Eboue              Arshavin
             RvP

Jag hade hellre sett Wilshere, Vela, Ramsey på någon av positionerna men det är tveksamt.

West Ham går dåligt. Riktigt dåligt. Zola förespråkar an Arsenal way of football. Men har inte materialet för det. Vi får väl se hur de spelar mot oss.

Ja det är väl bara att köra på då. jag har en lite konstig känsla inför dagens match men det är nog bara förväntan. Jag hoppas verkligen vi kan haka på nu. Agnarna börjar skiljas från vetet.

Gunners!!!

//swearse

No comments:

Post a Comment