Welcome to

Welcome to

Tuesday, October 20, 2009

Inför Alkmaar + Benitez din pajas

Hej. Idag är det match igen. Så fucking great.

Måste bara börja med att skratta åt Rafa Benitez, vilken pajas. Han menar att det går dåligt för Liverpool för de har mindre pengar än United, City, Chelsea och.......Arsenal. Ja, visst, det må hända att de har mindre men de har använt åt helvete mycket mer än Arsenal. Vi har sålt Henry, Hleb, Gilberto, Flamini, Diarra, Toure, Adebayor och köpt ungdomar som Wilshere, Ramsey + färdiga spelare som Arshavin och Nasri. Vad har Liverpool köpt under denna tid, Torres, Glen Johnson, Mascherano, Benyaoun, Riera, Babel, Skrtle. Jag menar listan är oändlig. Att påstå att det går bättre för oss pga pengar är patetiskt och som jag tidigare berättat är Liverpool den klubb efter Chelsea och City som har handlat för störst summor. Shut it Rafa och acceptera att du inte får ihop det just nu, och det är inte ett ekonomiskt problem.

Arshavin har ett uppfriskande sätt att tala rak och ärlig sanning i media och han menar att stjärnorna i England kommer lämna för Spanien eftersom skatten är så hög. Han kanske har en poäng men va fan. Spelar det verkligen någon roll om man tjänar 2,5 miljoner i veckan eller om man tjänar 2 mille. Det är ju fortfarande snuskiga pengar. Nja, jag tycker inte det konceptet håller men visst, spelare har visat sig vara giriga tidigare.Vi får väl hoppas Arsenal fortsätter med skyhöga löner så vi konkurrerar med Spanien ändå.

 Benitez. Arsenal har mer pengar. Jävla nolla.

Inför Alkmaar då. Hm. Jag vad ska man säga om dom. Förra årets mästare i Holland har det tungt. Ligger 6a just nu. Men de ska nog inte underskattas. I Holland finns ändå AJAX och Feyenoord. Bra och klassiska lag. Alkmaar har tagit dem så det är inget pajaslag vi möter. En vinst ikväll skulle säkra avancemang, teoretiskt eller praktiskt har jag inte räknat på men 3 raka segrar brukar betyda avencemang. Det hade väl varit skönt. Jag tycker dock ändå att man ska passa på att vila ett par. Jag var inne på det igår. Många har spelat 2 matcher i landslaget och spelar hårt i Arsenal. Dessutom tycker jag och det är kanske det starskaste argumentet att vi behöver lufta fler spelare. Jag vill gärna se spelare som Ramsey, Vela och Wilshere. Nu lär vi väl inte få se alla men jag hoppas verkligen på Ramsey och Vela. Jag tänker mig så här:

                   Almunia!
Sagna-Vermaelen-Silvestre-Gibbs
                     Song
           Ramsey Fabregas
 Eboue                          Vela
                Van Persie

Jag tror Arshavin får vila. Han skulle vilat i helgen och nu är det nog dags istället. Jag hade gärna sett Wilshere på högerkanten men jag tror det blir för mycket för Wenger. Helst skulle jag också vilat Cesc och spelat Diaby men tror han spelar men motivering att det gör han alltid om han kan. Troligen är fel på det på många platser men ett ungt och hett lag tar bort risken för underskattning och ger samtidigt välbehövlig vila för några storstjärnor.

Sedan är det bara att hoppas att vår målform håller i sig. Ett Arsenal som gör 3-4 mål varje match överlever med en darrig defensiv. Va-va-voom.

En av kvällens höjdpunkter är dock inte Alkmaar-Arsenal utan Wolverhamptons reservlag mot Arsenals reservlag. Fabianski ska spela men framförallt Nasri. Den matchen börjar en halvlek före CL-matchen men jag vet inte om den går att följa nånstans. Kom gärna med tips om det. Tv-online kör väl a-laget såklart.

Vi hör imorgon efter en 8:e seger :-)

Gunners!!

//swearse

Ps. Benitez, din bittra gubbfan. Hahaha. Ds.

No comments:

Post a Comment