Welcome to

Welcome to

Friday, October 23, 2009

AGM + vi sparar matchsnack tills senare

Happy Friday

Vi sparar lite på matchupptaktsnacket även om det finns en del att konmentera kring detta. Är det inte konstigt. För 2 veckor sedan var det så dött pga landslag att jag fick pressa bloggen full med skit och nu är det så mycket att vi får gallra och lägga saker på hög. Men som sagt. Ju mer Arsenal dessto bättre.

Det var AGM igår. Inte like dramatiskt som förra gången. Raka motsatsen faktiskt. Vi går bra i år i ligan, klubben går bra ekonomiskt. Kroenke sitter snällt och gosar med i tempot. Ingen dramatik alls faktiskt.

Wenger tackar för lojalitet och förtroende. Tack själv men det tar snart slut om inget händer. Det blir lite sur eftersmak att presentera fantastiska ekonomiska resultat varje år samtidigt som man misslyckas på planen. Nåväl. Wenger lovar att det är slut på det nu och mer eller mindre lovar en titel i år. Vi får väl hoppas det inte är FA eller Ligacupen. Det räcker ju faktiskt inte riktigt. Han menar också att vi faktiskt hade en bra säsong förra året. Med semi i CL och FA samt 4:e platsen i ligan med säker marginal. Jo, det är en ok säsong för Arsenal. Om man kryddar de säsongerna med lite titlar då och då. Men vi har kommit 4 länge nu. Det är som ett betyg i skolan. G är väl ok. Men bara om man har några VG och MVG också. G rakt över är inget bra betyg.

Wenger menar vidare att det inte är en rättighet att spela CL och att det bara är United. Real Madrid och Arsenal som gjort det alla år sedan 95. Mycket möjligt och imponerande men återigen, I need some spice. Hur kul är maten med salt och peppar varje gång, nej Wenger. Jag är ledsen men jag vill ha fler smaker.

Ekonomin är självbärande vilket är unikt och EU-regler kan göra det svårt för klubbar som City, Liverpool och Chelsea då inkomster måste återspegla utgifter. Jag har dock svårt att se en sådan regel träda i kraft men moraliskt sett stöttar jag denna filosofi. Vem vill hålla på en klubb som horar för nån sheik, maffiaryss eller pengastinn idiot. Nej tack. Vi får se vad denna fråga hamnar i framtiden.

Wenger slår ett slag för våra målvakter. Det måste han ju göra, det gör han alltid. I alla år jag hållt på Arsenal har jag inte hört Wenger kritisera eller ifrågasätta nån av Arsenals spelare. Han var nära att kritisera Arshavin efter AZ då han menade att en offside i det läget var dumt. Det kan ju bara tolkas som en känga åt Arshavin.

På tal om Arshavin så är uppfriskande ärlighet på tapeten igen. Han menar att han hellre spelat i Barcelona och att han vara väldigt nära Tottenham. Samtidigt menar han att Barca är det bästa laget och att det är tveksamt om Arsenal har vad det krävs för att vinna CL. Han har ju inte fel egentligen men det sticker alltid i ögonen när våra spelare utrycker sig så. Nu tror inte jag at Arshavin blir någon Henry eller ens en Pires. Han spelar hos oss ett par år sen hoppas han att Barca eller Real eller liknande pungar upp för ytterligare ett äventyr innan han trappar ner. Jag tror han tänker så. Han är nog den ende i laget som jag känner borde ha stämpeln legosoldat. Han spelar där gör, det är inte me med det. Klubbkänslan har han i Ryssland. Fine för mig. Bara så att vi är på det klara med det.

Ja, det var ungefär det jag fick ut av AGM. Mer om fotboll imorgon.

Trelig Helg.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment