Welcome to

Welcome to

Sunday, October 11, 2009

Sverige ute + Arsenals mittbackar sprutar in mål

Sverige är i praktiken borta från VM. jag har inte koll på om det finns teoretiska möjligheter eller så men jag tror det är ganska definitivt. Sverige var ganska bra igår men Danmark vann. Så är det. Idag tänker inte jag gå igenom alla spelare från Arsenal och så men jag tar upp några stycken som gorde insatser igår. En del av insatserna finns att se på Goonertalk

Bendtner gjorde det bra igår men jag tycker att han spelar över sin förmåga ibland. Lite slarviga passning och lite nonchalant. Jag tror att en del av hans problem är att i Bendtners huvud är han en världsspelare, men det stämmer inte överens med verkligheten precis.

Våra mittbackar fortsätter att imponera. Wenger måste infört någon speciell träning för såhär har det inte sett ut innan. Vermaelen leder vår skytteliga, Gallas gjorde nytt mål igår och hör och häpna. Senderos!!! Senderos gjorde 2 baljor på nick. Fantastiskt. Jag hoppas verkligen Senderos tar sig i kragen. Jag tycker han är en hyfsad mittback och spelar mycket mycket hellre Senderos än Silvestre.

Ade-ba-whore fick stryk mot Songs Kamerun. Man kan inte mer än njuta. Allt som gå emot Ade-ba-whore är glädjenyheter för Gooners. Makoun sprutar in mål för Kamerun. Det tror jag är en kille att värva. Fysisk, målfarlig och ett vilddjur. En Essien-typ vi saknar i Arsenal. Och vilket namn sen, Jean II Makoun, hur coolt är inte det? Köp honom.

Arshavin och Ballack hade en lite incident när Tyskland spöade Ryssarna. Bra Arshavin. Alla borde ha en incident mot Ballack. Jag hatar honom, han är tysk och spelar i Chelsea. Det blir inte mycket värre än så.

Cesc målade ett fantastiskt snyggt mål igår faktiskt och det meddelas att han är borttagen ur truppen pga familjeskäl. Jag hoppas allt är bra med vår Il Capitano.

Redaktionen på North Bank rapporterar at Vela var inblandad i många mål och blev Man of the Match. Den lille rackaren blir kanske bra i år i alla fall. Frågan är bara var Wenger ska spela honom. Vi kan ju inte gärna hoppas på skador för Arshavin eller Eduardo. För Vela är väl vårt 5:e val eller liknande på någon av forwardspositionerna. Men jag gillar Vela, han har skön stil och passar bra in i ett Wengersystem. Kanske skulle varit utlånad en säsong till eller en halv i något ganska bra spanskt lag.

För övrigt få vi hoppas att inga nya skador kommer in och glädjas åt att överkaxiga England fick stryk mot Ukraina. Jag tycker om England men de måste bli mer realistiska. Men men....de är klart underhållande när de tror de vinner VM varje gång.

Håll ögonen öppna fellow Gooners och hör av er om det dyker upp några skador.

Fortsatt njutbar helg till er alla.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Sverige missar förmodligen VM och det värsta är att jag inte ens är förvånad.

    Jag skulle gärna se att Vela blir utlånad till en klubb i Premier League där de inns goda möjligheter till spel. Jag tycker han ser lite för klen ut och behöver tuffa till sitt spel lite. Allt det andra har han redan. Jg hoppas bara att han själv och Arsenal har tålamodet att vänta på att han ska blomma ut och att parterna inte går skiljda vägar, vilket jag tyvärr tror kommer inträffa om han inte får fler minuter på planen i matcher som inte är Carling Cup.

    //Dave

    ReplyDelete