Welcome to

Welcome to

Monday, October 5, 2009

Blackburn krossade + Cesc is back

Fantastiskt. Härligt och underbart att vara Gooner idag.

Vad ska jag börja. Fabregas är tillbaka. Han log, han njöt, han gjorde 4 ass och ett mål och han kysste klubbmärket. Cesc säger :

There’s always speculation I don't like it here but I am committed to this club 100 per cent. It’s my seventh season and it’s hard to hear people say they think I’m not committed enough. It was a good time to show them I really love this club.

Underbart. Nu tror jag i för sig att han lämnar för Barcelona ändå snart, eller snarare så fort Barca har en plats öppen till honom på mittfältet. Men ändå...nu spelar han i Arsenal och han är vår kapten, han är grym. Jag hoppas verkligen det fortsätter så här. Såklart kan han inte upprepa poängskörden men humöret. Såg ni hur han satt och skrattade på bänken. Det är lagkänsla.

Man kan väl inte vara annat än nöjd idag. Jag var dock i på konstigt humör efter första halvlek. Vi var bra, riktigt bra men hade släppt in 2. Varför händer detta? Jag kan inte svara på det. Andra målet var ren otur och första målet klassar jag som en tavla av Mannone. Men detta händer rätt ofta för Arsenal. Kan vi verkligen skylla på otur när det händer så ofta? Som jag sagt innan. Sånt här straffar sig hårt när vi möter topp 8 lag.

Nåväl, som sagt, bara nöjd. Spelsystemet klaffar mycket bättre med Rosicky och Arshavin på kanterna eller mer i mitten. Jag tror det är dags att låta Bendtner vara avlastning till Van Persie, alternera Arshavin, Rosicky, Walcott på kanterna. Låta Nasri och Diaby slåss om platsen jämte Cesc och låta Song och Denilson slåss om defensiven. Song leder stort nu. Ramsey, Wilshere och Vela kastar vi in när det finns utrymme eller skador. Det kan bli riktigt bra det.

Visst är det skönt att vinna med 6-2 och som Wenger sa: We scored 6 goals and their keeper were great
Va? Hur mysigt är inte det. Vi sätter 6 bollar bakom en storspelande målvakt. Det kunde lätt blivit 10-0. Men det blev det inte. Vermaelen visar återigen hur viktig han är. Jag skulle gärna se hans vänsterslägga på en frispark snart eftersom Van Persie inte gjort ett frisparksmål på 2 år trots att han lägger alla frisparkarna som man kan skjuta på.

Walcott spelade 20 minuter och gjorde mål. Trevligt. Han är riktigt bra så fort motståndarna har backlinjen lite högre upp. Han har känsla för sina löpningar. Med vassa avslut blir han en viktigt kugge.

Diaby är jag fortfaranbde osäker på, han är väldigt avig i sin spelstil, lite som Hleb, vilket gör att han är svår att läsa. Men han gör fortfarande mycket dåliga saker på plan. Missar lätta passningar, är lite lat i hemjobbet osv. Nej, jag tror han får komplettera Nasri när han kommer tillbaka. Jag tycker det i alla fall.

Den enda riktigt tråkiga nyheten just nu är att vi får vänta i nästan 2 veckor nu på nästa match. 17 oktober mot Birmingham. Vad fan ska vi göra tills dess och allvarligt, det kommer lite olägligt just nu. Vi har 6 raka segrar och 18 gjorda mål på de mathcerna. Vill vi ha ett jävla landslagsuppehåll då? Nej, det vill vi inte. Vi vill se Arsenal spela fotboll och sätta press på toppen. För nu har vi häng. Vi är precis där vi vill vara.

Får se vad jag ska underhålla er med de nästkommande 11 dagarna innan näst match. 11 bloggar om nästan ingenting...hm...det ska bli spännande.

Gunners!!!

//swearse

1 comment:

  1. Missade tyvärr matchen i söndags eftersom jag jobbade (precis som jag kommer missa nästa match också).
    Men jag fick rapportering av en kompis-gooner. Han sa att det var ren fotbollsporr stundtals.

    Det är roligt att vara gooner just nu, spciellt när vår kaåten beter sig som han gör=)

    /Dave

    ReplyDelete