Welcome to

Welcome to

Wednesday, October 14, 2009

Lite matnyttigt och en fråga till North Bank

Okej, ikväll är kvällen då Sveriges VM-drömmar fullständigt förintas. För nåt hopp finns det väl ändå inte. Det är dock en riktig våt dröm att Ronaldos Portugal skulle misslyckas att slå Malta hemma och missa VM pga det. Hade det inte varit underbart?

Fabregas menar att det är skönt att ha Rosicky tillbaka. Både för att han är en bra fotbolssspelare och för att han är en bra kompis till Cesc. Så bra och gulligt då. Nej, men allvarligt. Cesc verkar vara beroende av att "connecta" både socialt och på plan för att få ut sitt bästa spel. Han gjorde det med Flamini, han gjorde det med Hleb, så gör han det med Rosicky är tjecken mer viktig än vi anar. Han kanske är nyckeln till Arsenals framgång. Vi får hoppas det. En offensiv med Nasri, Fabregas, Rosicky, Arshavin, Van Persie och Walcott/Eduardo/Bendtner känns som en av ligans absolut bästa.

På tal om Nasri så publicerar The Sun  en artikel om att han ska vara redo mot West Ham den 25:e. Det hade varit mumma det.

Det verkar också som om Gallas är tveksam till spel idag pga utslagna tänder. Jaja, det borde inte bli långvarigt. Inga skador annars? Någon?

Sen måste jag ställa mig frågande till forumet på North Bank. Jag får både ris och ros för att jag länkar min blogg från forumet men igår tog jag upp ämnet om Myles Palmer som jag själv är tveksam till. Han har en gedigen historia men är nu så ultrapessimistisk att man börjar undra vad det är för fel på karln. I vilket fall, vips, så dyker ämnet upp i "Kvällens Arsenal". Det borde väl betyda att det är legitimt för mig att uttrycka mina åsikter på forumet trots min blogg. Jag tolkar det så. Rätta mig om jag har fel.En länk till Myles Palmers blogg eller en länk till swearse är väl samma sak i teorin, eller? Detta är inte menat som kritik till North Bank eller så. Regler är till för att följas, ´det är mer innebörden man undrar över.

I vilket fall som heslst så tycker jag bara att fler Gooners och fler diskussioner om Arsenal är välkommet. Dessto mer Arsenal ju gladare är jag.

Efter imorgon kan vi börja ladda för fotboll igen så håll tummarna för riktigt mesiga matcher ikväll så att alla kommer hem hela och fina.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. hehe, som bloggare känner jag till NB och deras regler. Poängen med dem är väl att det inte ska svämma över med bloggposts som stör diskussioner i forumet. man får helt enkelt tipsa när det inte händer något där så kan ingen gnälla. det har spammats där rätt kraftigt till och från och sen finns det forumpoliser som inte kan acceptera åsikter som förs på ett annat forum (blog) istället för direkt i rutan.

    jag har haft hela diskussionen med nån från deras redaktion för ett år sedan och man kom ingen vart.

    http://arsemike.blogspot.com

    ReplyDelete