Welcome to

Welcome to

Tuesday, October 6, 2009

Vi slog Chelski + nu börjar tomheten

Vi börjar med lite kul grejer. Vårt reservlag slog Chelsea igår. Det är för jäkla gött och slå Chelski alltid. Oavsett om det är pojkar 7 år eller toppmöte i Premier League. Det fuskbygge till lag som man saknar all rimlig förståelse eller respekt för ska bara ha stryk. Jag tycker illa om Liverpool och hatar United också. Men kategorin Chelsea och numer City står i en ensam genre. Det kunde varit vilket lag som helst. Det kunde lika gärna varit Burnley och West Ham. De bara råkar få in en penningstinn maffiasnoris eller en oljerik arab och vips så är man en europeisk toppklubb. Som gammal supporter måste man väl ändå skämmas.Fotbollsprostitution är vad det är.

I alla fall. Eastmond och Watt nätade igår och 2-0 till Gunners var ett faktum. Jag har alltid undrat lite varför man inte spelar reserver i ett reservlag. Borde inte tex Vela, Wilshere, Senderos, spela där. De hamnar ju istället i nån form av vakuum (varför stavas vakuum med 2 u?, förresten). Men killarna får knappt spela en minute i a-laget men är för bra för reserverna. Nån som har en teori på detta? Vela förresten säger på TV Online att han ska "make a mark" detta året. Det tror jag blir svårt för honom. Var tänkte han att han ska spela, eller snarare vem han ska peta. Missförstå mig inte, vilken skön liten Gunner som helst får gärna slå
igenom för min del men jag har svårt att se att det blir Vela i år. Vi får väl hoppas på det då för hans skull.

Annars händer det inte mycket nu på morgonen. Villa och City spelade 1-1. Ett ganska bra resultat tror jag. Villa är alltid med och drar i topp 4 och City gör ett starkt försök att ta en av platserna så att båda förlorar poäng känns väl bara bra.

Palmer menar bestämt att Viera kommer i januari. Han har haft bsetämda åsikter förr. Ibland stämmer det, ibland är det bullshit. Men jag kan förstå tanken med Viera. Han är ju inte sitt forna jag men som komplement till Song, speciellt som Song ska till afrikanska mästerskapen så kan vi få nytta av Viera. Denilson är ju också aspirant till platsen men tveksam i kvalitet och en skada kan ju sabba allt. Vi får se. Paddy är alltid välkommen tillbaka.

Det råder lite Henryhysteri också. Jag vet inte. Killen är en legendar i klubben men spelar för Barca nu och det är ok. Han måste ju kunna se en Arsenal-match utan att hela drevet drar igång som ett lokomotiv. Kul dock att Henry fortfarande kommer ihåg vad som gjorde honom till den han är idag.

Okej, då går vi in i evigheten av landskamper. Tänker nog diskutera lite landslag imorgon. Spännande? Det får vi se.

Gunners!!!!

//swearse

3 comments:

  1. "vilken skön liten Gunner som helst får gärna slå igenom för min del"
    Kan inte mer än att hålla med om detta eftersom det är Klubben Arsenal som man älskar. Vilken spelare som gör målen är helt oväsentligt om du frågar mig. Så länge Arsenal mår bra och plockar poäng så kvittar det för min del om det är Vela eller för den delen Vermaelen som öser in mål. Men lite får man väl erkänna att man gillar vissa spelare mer än andra.

    För övrigt; när ska Diaby bli petad till förmån för Ramsey? Har aldrig tyckt Diaby varit något att ha. Visst har han gjort enstaka bra matcher. Men det duger inte med en bra match och sedan 15 dåliga och två hyffsade för att spela i Arsenal. Det är iaf min personliga åsikt.

    /Dave

    ReplyDelete
  2. Ja, Diaby får otippat mycket ansvar av Wenger. Jag vet inte om det är lite sista chansen för honom eller hur Wenger tänker. Men jag tycker också att nån annan borde få chansen där. Jag ser gärna Ramsey, eller varför inte Rosicky där nån match. Och sen kommer ju Nasri och han borde ju vara det självklara valet tycker jag.

    ReplyDelete
  3. Ja, jag tycker Nasri borde lira bredvid Fabregas. Men just nu så ser jag gärna Ramsey. Det är väl ett bra läge att ge honom lite mer speltid istället för bara inhopp.

    /Dave

    ReplyDelete