Welcome to

Welcome to

Saturday, October 10, 2009

Dags för matcher men inte Arsenal tyvärr

Idag spelar Arsenals spelare match men inte för Arsenal tyvärr. Så för mig är dagen en enda lång förhoppning över att inga spelare ska skada sig. Walcott har redan gjort det men det verkar vara en ganska beskedlig lårkaka och han verkar vara ok efter några dagar.

Gibbs gjorde mål och det var roligt för honom. Jag tycker han är värd en del mer chanser i Arsenal. Clichy är väldigt bra men ganska ojämn, Gibbs kunde väl lira nån gång emellanåt så vi inte hamnar i en liknande situation där Clichy blir skadad och Gibbs får hoppa in utan en enda match under bältet. Det gäller för övrigt ävn våra andra backar. Inte för att jag känner mig trygg med Senderos eller Silvestre men det är föga troligt att Verm och Gallas håller sig skadefria en hel säsong.

Ett visst underhållningsvärde idag har ju Danmark mot Sverige idag. Kommer antagligen bli rätt dålig forboll men matchen är oerhört viktig och det kan bli ett sjöslag att minnas i många år. Sedan har vi ju Arsenals Bendtner i den matchen och han har ju sin vana trogen kommit med ett antal kontroversiella och provocerande uttalanden inför matchen. Han är alltid så fin och diplomatisk vår käre dansk :-).

Andra intressanta matcher är kanske Ryssland-Tyskland. Mycket vatten under broarna där.

Aftonblaskan har länkat ihop Cesc med Real Madrid. Ja, så blir det kanske, mer troligt med Barca tycker jag men hur som helst ska Cesc spela klart säsongen och bärga titlar till Arsenal. Jag tycker vi ska koncentrera oss på det.

Wenger talar om för oss att det inte beror på Vieras försäljning att vi inte vunnit titlar. Nej, det beror väl även på Henrys, Falminis, Hlebs, Pires, Diarras, Gilbertos, osv försäljningar. Vi kan väl inte blunda för att vi inte riktigt ersatt etablerade storstjärnor utan att vi satsat på nya unga talanger. Bra. bara det ger utdelning. Wenger säger också:
"We are at a stage where people want us to win trophies, and we know that."

No shit Sherlock. Det är verkligen dags att vinna titlar. Vinner vi inte i år är det dags att tänka om. Bara talang kanske inte räcker. Talang blandat med stjärnor a la Barca kanske? Men men....tiden får visa hur det blir med detta. Under tiden ska vi hoppas, stötta och älska vårt Arsenal.

Ha en bra dag. Imorgon har det i alla fall hänt lite grejer.

Gunners!!

//swearse

3 comments:

  1. Jag är lite kluven till AW ibland. Jag vet ju mycket väl, precis som all andra gooners vet att AW har en grym känsla för värvningar, Henry, Vieira och nu senast Vermaelen för att ta några exempel. Men samtidigt blir jag riktigt j*vla förbannad emellanåt på att AW missar världens mest uppenbara sak. Vi kan inte bara spela med ungtuppar som är hungriga, vi måste även köpa in lite rutin och etablerade spelare då och då. Se på Arshavin och vilken skillnade det blev när han kom in i laget. Jag vill se en värvningspolicy som liknar barcas. Ung talangfulla spelare kryddat med stjärnor som vet att det inte bara handlar om at gå ut och spela boll och ha skoj, man måste tänka lite och veta att det gör ont att vinna.

    //Dave

    ReplyDelete
  2. Jag tycker Wenger måste få ett ultimatum av klubb. Antingen vinner vi eller så får vi handla. Wenger lovar varje sommar att vi ska köpa men det blir bara nån enstaka ändå. Jag är trött på det.

    //Stisse

    ReplyDelete
  3. Stisse

    Det verkar som att gazidis redan har ställt ett ultimatum åt vår käre AW så blir det inga titlar så kan det nog bli liv i hönsgården!

    kan ju säga att jag är också trött på att det inte kommer in några världstjärnor.. det är med ikoner man vinner titlar. det är bara att titta på barca. en Fabregas räcker inte för att vi ska gå riktigt hela vägen..känns som om vi måste prioritera vad vi ska satsa på för truppen håller inte. wenger hoppas o hoppas på att vi ska hålla hela vägen men det har de ínte gjort... nu ska jag inte bli mer pessimist för det ser ju jävligt bra ut än sålänge på alla fronter och jag hoppas att vi kan ha det där lilla flytet med 1veckors skador istället för våra långtidsskador om vi nu ska¨åka på skador..

    ReplyDelete