Welcome to

Welcome to

Monday, October 19, 2009

Birmingham besegrade

Okej. Idag mår jag lite bättre så det blir att knåpa ihop en blogg idag.

Genrellt så är intrycken positiva från segern igår. Men jag är fortfarande lite kluven. Alltså det kunde absolut ha blivit 2-2 vid ett par tillfällen och ska vi verkligen vara nöjda med det hemma mot Birmingham. Nja, jag tycker nog inte det. Det är helt klart dags för Mannone att lära sig snabbt för målet är helt och hållet hans fel. Den bollen är vad man kallar plockpotatis, den ska bara vara målvaktens. Problemet nu gällande målvakter tycker jag är att vi inte har någon given målvakt, Mannone är inte klar, Almunia har varit klantig, Fabianski är ett osäkert kort. Jag vet inte. Känns darrigt och jag tror det påverkar försvaret. Jag tycker vi ser lite nerviga ut bakåt trots att Vermaelen och Gallas är stabila. Lite hönsgård är det emellanåt och jag tror fortfarande det kommer att straffa sig mot bra lag. Blackburn gjorde 2, Birmingham kunde gjort 2, City gjorde 4 och vi bjöd United på 2. Vi är starkt beroende av att göra 3-4 mål varje match och det kommer vi inte alltid att göra.
Nu vill jag verkligen inte vara negativ. Vi har 4 raka segrar i ligan och 7 raka i alla turneringar. Det är bra, mycket bra. Många av de andra lagen förlorade igår. Liverpool (felaktigt mål) fick stryk och de verkar få svårt igen i år. De är lite som engelska landslaget. De tror alltid de ska vinna men gör det aldrig. Men Arsenal är med i toppen nu. Det är bra, mycket bättre än förra säsongen. Vi har fortfarande ett behagligt schema ett tag till med West Ham, Tottenham, W´hampton och Sunderland. Nu verkar både Sunderland och Tottenham heta med Sunderland ska slås ändå och Tottenham ska vi alltid slå, alltid.

Ska jag säga något om spelarna mot Birmingham, ja, Cesc hade en dag på jobbet, Diaby var helt ok, Eboue är bättre än någonsin, Van Persie börjar hitta rätt i rollen. Arshavnin är som han är, fantastisk och dålig på samma gång, Song imponerar, Gibbs klarar sig bra. Det kommer lite kritik mot Ridgewellsvtackling på Walcott. Jag kan inte hålla med, Walle måste lära sig att det smäller, speciellt mot honom. Han borde varit beredd och parerat den tacklingen. Den var hård men helt regelrätt. Vi får bara hoppas att Walcott inte blir borta länge igen, jag har läst rykten kring 3 veckor men det är inte bekräftat, att han inte spelar mot Alkmaar kan vi nog vara säkra på dock.

Sen kommer vi till Birminghams fans. Vilka jävla ultra-as de är. Hur fan kan man stötta Taylor tackling mot Eduardo. De borde skämmas rakt av. Men de har väl inget bättre att skrika på de patetiska nollorna. Hoppas de tar raka vägen ner i Championship tillsammans med Kuk-Hull. Det skulle glädja mig.

Vad ska jag mer ta upp då? Jo, jag ska vara ännu mera negativ. Det ser ljust ut. Det gör det verkligen och jag njuter av känslan att verkligen tro på Gunners igen. Men hör ni.......vi förlorade mot City och United. Vi har inte mött Villa, Liverpool, Chelsea eller Tottenham ännu. Jag vill bara be alla överoptimistiska Gooners att vi har lång väg kvar innan en toppstrid ens är aktuell. Kom bara ihåg det.

Jg ska med spänning ta del av presskonferensen inför Alkmaar idag, kanske får en del spelare vila. Arshavin skulle vilat i helgen, Cesc behöver alltid vila. Van Persie kan inte spela hela tiden. Någon av mittbackarna borde få avlastning. Vi får se hur det blir.

Nu, gladare nyheter. Det är match igen imorgon. Det så jävla gött. Mer fotboll åt folket, mer Arsenal åt folket och mer mål åt Arsenal. Det är en värld jag vill leva i.

Vi hör imorgon

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Känns som vi kan få det riktigt svårt i januari när song är borta i afrika på fest... men vet inte om det är rätt eller bra att värva en defensiv mittfältare..vi har ju en coqeluin som står o knackar på a-lags dörren i vilken stund som helst känns det som..bättre att låta honom få spela lite mot de "lättare" lagen och spela in honom lite så songs frånvaro inte blir så fruktansvärt kännbar?

    Och visst vi har många svåra matcher kvar men sen får vi också tänka på att vi spelar aldrig dåligt mot de bra lagen. inte vad jag har sett de senaste åren iaf(CL förra året som undantag) men vi kan inte fasa de matcherna..visst ska vi ha respekt mot dom men det är VI som styr och ställer i matcherna! oavsett var vi spelar. det ligger i våra händer och det är motståndarna som ska fasa oss inte tvärtom =)

    ReplyDelete