Welcome to

Welcome to

Friday, October 16, 2009

Woho, imorgon är det match

Oekj grabbar and gals. Imorgon ska jag skriva en inför-blogg. Fan vad det känns gött. det är lite samma känsla som när man var lite och julafton. Hoppas bara det inte blir som den julen där jag var så pirrig och skulle få ett nintendo 8-bitars och så slutade med att jag fick nån jävla bilbana. Jag vet. Otacksam unge var jag, men ändå. Känslan av förväntan som sedan slutar i misär är en av de jobbigaste. Jag hoppas vi slipper den imorgon.

Det har börjat hända lite bland nyheter. Jag har för avsikt att inte förmedla nyheter på den här bloggen utan att diskutera innebörden idem. Vi får väl se hur jag lyckas, det är inte alltid så lätt ska ni veta. Börja skriva en egen vett ja, så får ni se. Matnyttigt varje dag är en stor utmaning. Länka sen till den från SvenskaFans, det gillar dem :-).

I alla fall, skador. Clichy verkar vara skada, Diaby verkar vara skadad, Eduardo (aka Rosicky 2, aka Van Persie 3) är alltid skadad, Almunia "chest infection". Kommentarer: Jo, Clichy och Diaby. Ok. Kul för Gibbs, kul om vi får se Rosicky tillsammans med Cesc på mitten och Walle på högerkanten. Inga problem där. Eduardos skador börjar bli lite tröttsamma. Varför har vi alltid spelare som alltid är skadade. Det stör mig. Och dagens största ? är Almunia. Killen kan ju för fan inte ha förkylning i en månad. Antingen har han blivit petad eller så mörkar Wenger något annat. Fabianski är tillbaka och ser väl sin chans att ta första platsen. Platsen är för tillfälelt ledig. Slåss om den grabbar. Det är viktigt. Bara konkurrensen om en position ger extra löpningar, extra glidtacklingar, extra extra och i det fallet antagligen ett par tokräddningar. Mer om laget imorgon.

Cesc menar att Premier League är den svåraste ligan att vinna. Jag tycker inte det finns någon diskussion där. Barca är kanske världens bästa lag men spelet i CL har visat att engelska lag inte åker ur förrän de slår ut varandra eller möter Barca.  Likadant i Uefa-cupen eller vad fan den numera heter. Engelska lagen går långt och slår ut medellagen i Spanien, Tyskland och Italien. Jag tror såhär. Hade vi blandat England och Spanien hade 14 av 20 lag varit engelska efter en säsong. Barca, Real, Atletico, Valencia, Villareal och Sevilla hade varit med och slagits högt upp. Resten är mest skräp. Spanien spelar mer underhållande fotboll om man är ute efter finess, är man ute efter kvalitet och passion slår ingen england. Man får själv välja men bevisligen är engelska lag bättre på att vinna sina matcher. Är ligan bättre då, ja, jag tycker det. Men Cesc uttrycker sig oerhört diplomatiskt och menar att engelska ligan är svårast att vinna, inte nödvändigtvis den bästa. Det är därför att inte gått till Barca ännu, för att han har lite diplomati och taktkänsla i sin kropp, något Laporta och Giggi, Beggi, Tiggi, eller vad de nu kallar honom helt och hållet saknar. Det är synd att Barca beter sig så illa när de inte behöver. Alla vill ändå spela där, de behöver inte sabba sitt rykte i andra klubbar på detta viset.

På tal om Barca, Robinho vill till Barca. No shit, Sherlock. Han har väl kommit på att pengarna i City bara var kul i 1 år. Det roligare med storyn är att han skulle byta med Henry. Henry i City. Nej, mina vänner. Det kommer inte att hända.

Mourinho diskuterar frågan kring tränarnas ansvar. Han menar att han måste vinna för att behålla sitt jobb och ger Wenger och Benitez kängor. Varken Liverpool eller Arsenal har vunnit något på länge. Jag tycker han har en poäng. Missförstå mig inte. Jag vill inte ha bort Wenger, men jag anser samtidigt att hans youth-project har fått alldeles för stora friheter. Man måste kräva en synkonisering av möjligheter och framgångar. De sista 4 åren har Wenger inte gjort det trots att det funnits tillgångar. Och nu anar man en pott på mängder av miljoner pund till hans förfogande. Ändå har vi bare en enda hyfsad defensiv mittfältare i hela klubben. Upp till bevis. Hur Benitez har misslyckats vet jag inte. Men de har spenderat mest pengar i ligan efter Chelsea och nu City och har fortfarande inte vunnit sedan skrällen i CL. Det får nån Liverpoolare svara på, finns säkert förklaringar.

Vidare har Kroenke köpt mer aktier. Det blir mer och mer tydligt att han blir den nye ägaren. Endast 1 procent kvar för honom. Men Usmanov har bar 4 kvar och Lady Nina sitter fortfarnde på sina aktier. Hellre Kroenke. Även om det inte är roligt så är det en vanlig aktiefördelning på ett sådant sätt som stora företag sköts. Vid kan undvika att hora ut oss till nån saudier eller olje-maffia-ryss. Kroenke står ändå för ett sunt ägande och fortfarande kommer det att vara den befintliga styrelsen som fattar besluten. En demokrati istället för en Chelski-diktatur. Mycket trevligare.

IMORGON ÄR DET FOTBOLL

Gunners!!!

//swearse

1 comment:

  1. måste säga att jag gillar din blogg,, underhållande läsning

    ReplyDelete