Welcome to

Welcome to

Thursday, October 8, 2009

Woho, ny blogg om Arsenal + jag ska dö

Fan, det händer ju ingenting. Traore ska vara tålmodig och Silvestre kan bättre. Men hur intressant är det. Det är lite transferrykten. Det roligaste är kanske detta: Puyol till Arsenal. de kan ju byta honom mot Eboue. Va? Hur kan man ens skriva en sådan sak, skrattretande. Några andra underbarn är länkade till Gunners. Det är väl inte omöjligt såklart men det är uppenbart att det är nyhetstorka i media också. Landskamper är tydligen inte så kul för dem heller.

Med tanke på gårdagens lilla inlägg om att Allsvenskan var ett skämt har jag blivit hotad till livet för första gången på den här bloggen. Nån charmig liten hormonstinn person tyckte tydligen att Allsvenskan var så pass bra att jag skulle dö av den anledningen. Då må det väl vara så. För när Sveriges liga i första hand agerar farmarliga åt Belgien och Holland och får stryk av topplagen i Litauen och Makedonien är ligan ett....jo...jag tycker nog det bästa ordet är ett skämt. Så länge brasilianska fotbollsspelare som knappt får vara med på stranden i Rio och spela är de stora stjärnorna är Allsvenskan ett skämt. Jag hade naturligtvis önskat att alla bra svenska fotbollsspelare stannade och gjorde Allsvenskan bra, att alla talanger inte flyr till utländska klubbar så fort de fyllt 15. Men som det ser ut idag är Allsvenskan för mig fullkomligt ointressant. Hysén är kanske den bäste svenske spelaren i Allsvenskan idag, nu blir jag väl mordhotad igen, men han tog inte ens plats i Southampton Sunderland  i botten toppen av englands näst högsta division. Nu är han starquality. Är han bättre nu? Antagligen inte. Spelar han i en sämre liga? Mycket troligare. Nåväl, slå ihjäl mig då för att jag tycker Allsvenskan är skit. Det här är ändå en blogg för Arsenal. Mitt Arsenal. Det lag som jag så enögt, odemokratiskt och diktatoriskt håller på. För mig finns det ingen anledning att tycka att nån annan liga är bättre än Premier League, för vinner vi då är vi bäst. Och mitt slutliga mål är att Arsenal är bäst. För jag är en fanatisk Arsenal-supporter. Mer om det imorgon.

Vi kan ju diskutera lite Arsenal för omväxling skull. de jag tänker på just nu är målvakter. Szczesny, Mannone, Fabianski och Almunia. Är Almunia verkligen ett givet förstaval? Nja, Mannone har inte varit sämre, snarare bättre, Almunia gjorde bedrövliga insatser i slutet och jag tvivel på att hans "chest infection" kan hålla honom borta i 3 veckor. Jag tror han är petad. Kan någon av de andra ta klivet och bli en given nummer 1. Vad tycker ni?

Vi hörs imorgon med lite fanatsim som tema. Om jag lever fortfarande.

Gunners!!

//swearse

7 comments:

  1. Såklart Allsvenskan är skit om man jämför med tex Premier League. Men det betyder ju inte att man inte kan gilla Allsvenskan. Om man älskar fotboll så älskar man fotboll nästan oavsett kvalitéen på den. Jag älskar att se Arsenal men jag tycker det är lika kul och nästan ännu charmigare att gå ner till idrottsplatsen och följa en division 3-match.

    Håller man på ett lag i Allsvenskan är det såklart den serien som är viktigast. Kvalitéen på fotbollen är sekundär, passionen för laget, supporterskapet, och allt annat som gör fotboll fantastiskt är det primära.

    ReplyDelete
  2. Tjena,
    En kommentar ang allsvenskan, Hysen lirade i 26 ligamatcher året han spelade i Sunderland och klubben slutade på en av kvalplatserna till premier league..

    Nu till Arsenal, Mannone har gjort det väldigt bra med tankte på att han är Arsenals 3:e målvakt och var helt oprövad i högre sammband. Hade Almunia gjort samma ingripande tror jag inte det hade blivit alls lika uppmärksammat då han annses alltid skulla ta de bollar som Mannone gjort. I senaste matchen mot Blackburn var inte Mannone specielt bra, men med tanke på att han är 3:e målvakt var det godkännt. Hade Almunia gjort samma ingripande på 1:a målet hade alla skrikit målvaktstabbe. Så enligt min mening är Mannone en väldigt bra 3:e, eller 2:a, men skulle hans prestationer beaktas utifrån att han var nr.1 så har han inte gjort något spektakulert. Det handlar mycket om förväntningar...
    /Mvh Tobbe

    ReplyDelete
  3. Alltså folk måste ju förstå. Jag skriver det här med lite ironi. Naturligtvis är Alllsvenskan viktigt för en del och det får de absolu tycka. Men det här är min blogg och här skriver jag vad jag tycker. Jag älskar också fotboll som sådan. Spelar själv i div 4, men det serien är också ett skämt. Vi är skandalöst dåliga. Men det betyder väl inte att den fotbollen som spelas är mindre värd eller?

    ReplyDelete
  4. Jacob//

    Jag håller med dig. Passionen är den viktiga. Och på den här bloggen är passionen för Arsenal primärt och fotboll genrellt sekundärt.

    ReplyDelete
  5. Angående Hysén viker jag mig för folk med fakta. jag skriver direkt ur minnet och det sviker emellanåt :-)

    ReplyDelete
  6. knappast att mannone skulle var bäst 2a..han är en väldigt ung målvakt och man måste få göra misstag och inte känna att världen går under..det enda de flesta unga målvakter är matcher. de gör redan superräddningarna under träning men behöver matcher i ryggen så man kan känna sig lika lugn under matcherna..titta på van der sar. han är snart 40 och är en av de bästa i världen! Mannone skulle lätt kunna ta almunias plats för almunia är ingen världsmålvakt som vi behöver.. ger hellre chnasen till mannone och ser vad det blir av honom.

    ReplyDelete
  7. Ja det är alltid lika häftigt att mordhota folk....eller inte. Mest bara pinsamt.
    Angående våra målvakter; det känns faktiskt väldigt skönt att ha en så pass mogen 3:e målvakt som Mannone(baserat på det han visat upp hittills. Jag tycker absolut inteAlmunia ska känna sig säker på sin plats. Konkurrens är bra! det får alla att höja sig ett snäpp och visa att dom sk spela.

    Skoj att det börjar bli lite kommentarer på bloggen nu=)

    //Dave

    ReplyDelete