Welcome to

Welcome to

Friday, April 9, 2010

Dags att gå vidare

Okej vi är ute ur Champions League. Men handen på hjärtat, detta är ändå inget nytt. Att vi åker ut i kvartsfinal tillhör ungefär den snitt postion som vi brukar få i Champions League. Ibland åker vi redan i åttondelen, nån gång har vi krigat hela vägen till final.

Var har vi kvar? Jag bara undrar vad har vi kvar? Så sjäng ett band vid namn Dia Psalma en gång. Ett bedrövligt hopkok av låtsasmusiker men i rätt sinnestämning ganska underhållande. I alla fall är det den frågan vi kan ställa oss i Arsenal nu. Svaret är att vi har ett halmstrå till ligatitel kvar. Eller i ärlighetens namn så är det faktiskt lite mer än ett halmstrå men det är å andra sidan inte troligt heller. Utmaningen är att ta 15 poäng på 5 matcher och då ska vi möta Spurs och City samt 3 lag som dels kämpar för sin heder och dels kämpar för vidare kontrakt. Det är alltså inte en lätt uppgift.

Vår trupp kan bli boostad genom att Van Persie kommer tillbaka i träning tillsammans med Djourou och Gibbs. Vår trupp behöver onekligen boostar av alla dess sorter. Framförallt känns det ganska skönt att se framåt.

Euro League spelades igår och plötsligt har Liverpool större chans än oss till en titel i alla fall. Lite frustrerande måste jag erkänna. En titel är alltid en titel. Men jag och jag tror alla fotbollssupportrar om de är ärliga mot sig själva inser att det är mer prestige och ära i att åka ur  Champions League i kamp med Barca, Inter, United och Bayern München än att slåss med Standard Liege, Wolfsburg och ett Atletico Madrid på dekis i Euro League. Att vinna b-finalen kan aldrig vara lika bra som att komma 4 i a-finalen. Kanske lite roligare men aldrig lika bra. Jag har dock för mig att om man vinner Euro League får man gratisavancemang till Champions League vilket skulle kunna förklara Liverpools plötsliga intresse för denna b-turnering. Och missförstå mig inte. Jag vill helst ha Liverpool i Champions League. Dels för att de är tillräckligt bra för att vara med där, dels för att våra kamper motvarandra alltid är klassiska möten och dels för att engelska ligan inte ska devalveras. Om någon vet hur det ligger till kan ni väl höra av er.

Det vara allt för idag. Så småningom kan vi snart börja ladda för St Totteringhams dag. Det hade verkligen boostat vår säsong.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment