Welcome to

Welcome to

Saturday, April 17, 2010

Egna tankar

Iag känns det inte som att jag har så väldans mycket att skriva om vårat kära Arsenal, men jag ska ändå göra ett försök.

Wenger säger att det finns bara en röst när det gäller värvningar, och det är hans egen. Det känns ju inget bra tycker jag. Även om jag gillar karln så tror jag det behövs att någon sätter ner foten så säger till honom att vi behöver rutinerade färdiga spelare som kan gå direkt in i laget om vi någonsin ska ha chans att vinna något igen.
Något som absolut inte får hända till nästa säsong är att vi har kvar Almunia som nr 1 i målet. Där måste vi ha in en ny kille som kan det här med att stå i mål.

Dessutom går Weners kontrakt ut 2011. Eftersom vi med största sannolikhet inte tar någon titel i år så ska det blir väldigt intressant att se hur styrelsen resonerar. Wenger har ju gjort hur mycket som helst för klubben, men det känns som att han fastnat i sitt tänk med unga spelare. Jag håller med om att det är en vacker tanke att spela underhållande fotboll med spelare som knappt får gå på Systemet här i Sverige. Men det känns som det är precis vad det är; en tanke.
Jag har svårt att se hur vi ska vinna titlar utan några rejäla värvningar, som visar att vi vill vara med att fajtas i toppen. Annars tror jag risken finns att vi kommer bli som Ajax och bara värva talanger, fostra dem och sedan när dom är bra så säljs dom vidare till Europas riktiga storklubbar.
Nu menar jag inte att jag vill ha en ny manager, jag bara ventilerar mina tankar litegrann. Om Wenger kan få ut huvudet ur sitt eget arsle och sluta vara så envis får han gärna vara kvar i många många år till.
Ska bli intressant att se hur det kommer bli i framtiden.

Mycket Wenger och mycket egna tankar idag.

Simma lugnt alla Gooners!
/Dave

No comments:

Post a Comment