Welcome to

Welcome to

Tuesday, April 13, 2010

Tankar om skador och lite annat

Hej alla gooners. Under de närmaste dagarna är det jag; Dave som ska driva bloggen framåt i Swearse frånvaro.

Vi går ut stenhårt med att konstatera att Chelsea möter Bolton ikväll och jag hoppas verkligen att Wilshere och grabbarna gör en jättematch och får med sig minst en pinne från matchen.

Colin Lewin berättar att han tycker att den här säsongen har varit helt sjuk med alla skador och att man vanligtvis förväntar sig ungefär en fraktur under en säsong, men den här säsongen har det varit inte mindre än sju st! Personligen känner jag att efter Ramseys skada (som för mig fick bägaren att rinna över) så har jag mest känt ångest varje gång jag ser en tackling på en Arsenal-spelare. Det är inte bra och jag hoppas verkligen att nästa säsong inte blir som den här när det gäller skador. Men det känns som om vi varit skadedrabbade i flera år nu, är det verkligen så?
Är det klena spelare vi har som behöver mer styrketräning? Eller är förklaringen så enkel att vi helt enkelt inte kan stoppas om vi inte sparkas ner?

Imorgon möter vi Bottenham. det ska bli riktigt spännande. Jag tycker det känns som om att många underskattar Tottenham och ser dom som ett lag vi bara ska vinna över, men jag är orolig inför matchen, mest pga alla våra skador. Men däremot spelade ju Spurs en tuff cup-match mot Pompey häromdagen. Ajja, mer om det imorgon. Tills dess: Victoria Concordia Crescit.

/Dave

No comments:

Post a Comment