Welcome to

Welcome to

Wednesday, April 28, 2010

Dödens tyst

Om man bortser från allt dravel om pengar och transfers hit och dit finns det i princip nada nytt att diskutera kring Arsenal. Eftersom Olic nu gjorde en bra match kommer ju han att länkas samman med alla klubbar trots att Bayern inte har något som helst behov att sälja. Alla frågar sig var Robben, Ribery och Olic ska hamna. Varför skulle de vilja lämna världens fjärde rikaste klubb som spelar Champions League-final. Jag skulle stannat kvar.

Ikväll står Barcelona för övrigt inför en stor och tuff uppgift. Men att Barca kan slå Inter med 2-0 hemma råder det inget tvivel om och om Barcas numer kroniska flyt och skicklighet fortsätter blir det väl 4-5 mål framåt istället. Men på papperet ser det lite knivigt ut. För gladfotbollens skull hoppas jag att Barca vinner men för att täppa till truten på Zlatan hoppas jag Inter vinner. Jag kan inte förstå media hype runt Zlatan. En kille som kaxigt lämnade det land som fostrade honom och tackar för hjälpen genom att pissa på svenska landslaget och formligen skita i allt han fått gratis. Fuck off Zlatan.

Med tanke på att Eastmond gjorde ett par intervjuer på Arsenal.com igår kan man misstänka att Alex Song är skadad och att Eastmond ska spela mot Blackburn. Det brukar vara så med Arsenal.com nämligen.

Speciellt mycket mer än så blir det inte. Imorgon får vi se vem Bayern möter i finalen.

Gunners!!

//swearse

1 comment:

  1. Jag tror att alla tre spelare har en annledning att lämna bayern och det är att spela i en bättre liga. Robben har gjort det både i england och spanien men Ribery och olic tror jag är rätt sugna på att pröva lyckan i någon av de tre stora ligorna. Sen är dom inte direkt jätte unga heller och kanske inte får någon mer chans att testa sig själv i något annat stor lag.
    //Jocke

    ReplyDelete