Welcome to

Welcome to

Saturday, April 10, 2010

En Arsenalfri helg

Hur ska man hantera en helg utan Arsenal. Det absolut bästa botemedlet mot ett tung förlust brukar vara ny match och en ny seger men den får vi tyvärr vänta på tills på onsdag. Tottenham ska spela semi i FA-cupen senare på söndag. Visserligen möter de P´mouth men vi kan väl hoppas på ett krig med en tre till fyra benbrott. Nej, skämt osido. Spurs tar vi ändå. Som jag nämnt i tidigare bloggar. Att förlora mot Spurs är inte ett alternativ.

Spelarna fortsätter att försöka gaska upp sig efter matchen mot Barca. Bendtner menar att Spurs ska få smaka på revanschen, Almunia att man inte kan skylla på skador och Sagna att vi borde sluta spela fotboll. Jag örstår precis hur Sagna menar. Vem har inte varit trott på det evigt passande Arsenal fram till mållinjen eller att vi aldrig väljer de enkla alternativen. Men samtidigt käre Sagna. Det är just det Arsenal vi älskar att se på, det Arsenal som vägrar att spela sparka och spring fotboll. Och även om vi inte lyckas spela den sortens fotboll lika effektivt som Barca så är jag stolt över att vi försöker spela fotboll på ett vackert sätt.

Ikväll kommer min gode vän Barcasupportern för grill, öl och förhoppningsvis en massaker av Real Madrid. Jag är på intet sätt nån Barca-supporter men jag är allergisk mot City, Chelsea och Real Madrids fullkomligt vidriga lagbyggen. Jag kan förstå spelare som säljer sin själ för pengar och eventuella titlar. Men hur kan dessa lag ha supportrar? Hur kan man hålla på ett lag utan känsla? Vissa kanske skulle jubla om Arsenal köpte Villa, Chamakh, David Silva, Yaya Toure, James Milner, Subotic, Metzelder och Lloris men även om jag är för försträkningar hade en sådan köphysteri tagit död på min känsla för laget.  Så ikväll blir till att stötta min gode vän och Barca. Vi som för övrigt hanterade konkurrensen mellan våra lag ganska väl under veckorna som gått. Mest kanske för att vi aldrig var nära och det inte var å speciellt mycket till kamp egentligen.

I alla fall. Ha en trevlig lördag, det är väl lördag? Försök njuta av att inte behöva gå och titta på klockan och vara nervig för en match. Prova att göra något annat för en gångs skull. Ladda hem en gammal match, plugga lite Arsenalhistoria, leta suvenirer på nätet, uppdatera NewsNow eller nåt helt annat som inte har med Arsenal att göra. Hur det nu skulle gå till.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment