Welcome to

Welcome to

Thursday, April 29, 2010

Som sagt, kroniskt flyt....nästan

Jag tycker det är synd att Barca är utslagna. Dels för att vi kunde sagt att vi åkte ut mot mästarna, dels för att det är en smäll för gladfotbollen och en seger för Mourinho och fotbollsmördarna. Och sist men inte minst för att min ytterst gode vän nu antagligen är en ganska bruten man. Jag har inte vågat kolla ens.

Jag har också ett annat perspektiv och det är att det är ganska skönt att en domare inte avgjorde till Barcas fördel igen. Överbro eller vad han hette dömte ju till alla Gooners glädje bort Chelsea mot Barca förra året och hade gårdagens domare lika solklart dömt bort Inter från finalen hade konspirationsteoretikerna fått gott om vatten på sin kvarn. Nu vinner den bästa Barca-upplagan någonsin inte Champions och kanske måste då det omdömet revideras. Det ska bli intressant hur de fotbollsprostituerades ambassadör Zlatan gör nu. Ska han gå tillbaka till Inter, eller Real Madrid kanske. För klubbkänslan spelare väl ändå inte honom någon roll. Han är ju Zlatan, bara Zlatan.

När det gäller Arsenal finns det lie att snacka om. Inte som gäller matchen på måndag men som gäller framtiden. Arshavins agent förklarar att det är väldigt orimligt att tro att Arshavin lämnar Arsenal. Det tror jag med efter som vi betalde 15£m förra året och han har 3 år kvar. Han får nog göra en Adebayor då, vilket han inte är helt långt ifrån om han fortsätter att babbla i pressen. Han babblar idag vidare om att hans agent inte längre är hans agent men jag är övertygad att det finns konktrakt om sånt där.

Det är intressant att Wenger berätta på hemsidan att han pratar med konkreta targets inför nästa säsong. Det är mer frispråkig än han brukar vara. Och det är också intressant att han vill få det gjort innan VM. Mina erfarenheter av herr Wenger är dock att vi får veta väldigt lite om detta och även om dealen är klar är det inget han vill delge oss andra förrän senare. Risken är ju också stor att vi får en Zambisk målvakt vid namn Oagadougo och han är 17 med talang, en kraftfull mittback från franska div 7, och en het box-box player som ska bli "nye Viera" men först ska han spela 8 säsonger i Championship. Jag vet.....överdrivet sarkastisk men har inte vi Gooners alltid varit lika entusiastiska och hoppfulla inför sommaren och sen visar det sig att bla bla bla...det blev inget med det. Vill man läsa om konkreta namn och spekulationer kan man göra det här eller här. Själv avvaktar jag en stund till.

Jag avvaktar också nyheter inför matchen. Med spänning eller nja, med lust för nyheter i alla fall.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment