Welcome to

Welcome to

Sunday, April 18, 2010

Inför Wigan + I´m back

Hej på er alla.

Efter att varit fast i Finland på grund av en jävla vulkan är jag tillbaka. Kan inte nån bara ringa Island och fråga vad de vill istället för att låta dem skicka en sådan onödig röksignal. Enough already.

I alla fall är jag tillbaka nu efter 100 taxiresor, 5 färjeturer, 8 liftningar och ett rymdskepp.

Det är ju lite sent att analysera matchen mot Tottenham men man kan väl kort och gott säga att det är pinsamt att en "avdankad" 35-åring är bäste spelare på plan för Arsenal och den enda som verkar bry sig. Pinsamt bara. Man kan ju inte gärna bara skylla på Wenger för hur ska han kunna veta att hans 5:e val som mittback och fjärdeval som vänsterback nu måste spela alla matcher. Det kan han inte gärna förutse. Däremot kan man undra hur en katastrof som Silvestre ska vara med i truppen överhuvudtaget. Vidare kan vi ju analysera sönder oss i hur många som inte höll måttet mot Tottenham. Diaby kan inte klara sig själv. Denilson är som vanligt bara en sopa osv.

Det figurerar en mängda artiklar på nätet där bland annat Song menar att Cesc stannar helt säkert. Det vore ju bra. Man kan också tolka det som om vi faktiskt kommer att köpa spelare i sommar, men det har man ju hört förr. I vilket fall som helst har vi gott om tid efter säsongen till att spekulera i nya köp och i att utvärdera befintliga spelare.

Man kan också utläsa av tabellen att 3 poäng mot Tottenham idag hade gett oss chansen att gå upp i serieledning på samma poäng som Chelsea. Sug på den Arsenal. Jävla latmaskar. Jag måste erkänna att jag är inne i en Arsenalsvacka just nu. Jag menar inte att jag tvivlar på min kärlek men är en aning frustrerad över hur många saker vi bara låter rinna oss ur händerna. Irriterande och sorgligt.

Idag ska vi möta Wigan. Med en oerhört skadeskjuten trupp vilket mer eller indre borde räcka ändå. Wigan kämpar dock för att inte bli nedflyttade och med tanke på våra kvaliteter när det gäller laddning och engagemang så kan vi säkert lika förlora även idag.

Laget:

                Fabianski
Eboue-Sagna-Campbell-Clichy
                 Diaby
           Nasri-Rosicky
Van Persie               Walcott
                 Bendtner

Jag vet. Det är en ganska oortodox uppställning men varför inte. Diaby borde kunna spela defensiv mittfältare, Rosicky och Nasri är båda innermittfältare i grunden. Walcott kan vika in i plan och byta plats med Van Persie. Sagna var mittback i det franska lag han spelade i vilket det nu var. Varför inte prova. Vi slipper Silvestre, vi slipper Denilson och vi behöver inte heller spela Merida. Jag tycker detta är en ganska hyfsad uppställning ärligt talat. Det vore ju också tjänstefel om Almunia är vår förstemålvakt nästa år, därför kan väl lika väl Fabianski få chansen att visa att han är bättre än han hittills har visat. ge honom resterande matcher att visa att han hör hemma i Arsenal.

Det enda jag vill se idag är ett Arsenal som bevisar att de inte är så lama och ointresserade som de visade mot Tottenham. Gör de det vinner vi matchen.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment