Welcome to

Welcome to

Friday, April 16, 2010

"Top-level-Sport is about consistency"

Börjar med att konstatera att Swearse sitter fast i Finland pga en isländsk vulkan som bestämt sig för att börja ryka lite. Därför kommer jag (Dave) att fortsätta vara er skribent tills Swearse återkommer till Svea Rike.

Wenger säger att det blir svårt i avslutningen av ligan eftersom vi har många skadade. No shit, Sherlock. Har han redan uppmärksammat våra skadebekymmer. Kanske dags att utreda dethär och gå till botten med vad det är som gör att vi åker på skada på skada. Vermaelen missar säsongsavslutningen. Denilson är osäker inför Wigan-matchen. I vanliga fall skulle jag inte bry mig så mycket om Denilson, men som skadeläget ser ut just nu är det ju löjligt. Däremot så klarade sig Van Persie utan några reaktioner och ska vara hel till Wigan-matchen.

På frågan om Tottenham är bra nog för Champions League svarade Wenger: "Top-level-Sport is about consistency", det räcker alltså inte att vara bra då och då alla Spurs-fans. AW sa också att om Spurs vill visa att de ska spela i Champions League så får dom gärna visa det mot Chelsea.



Det går att läsa rykten om att Hugo Rodallega och Charles N'Zogbia är på gång till oss. Ärligt talat så har jag dålig koll på dessa spelare, men dom spelar ju i Wigan just nu så hur bra kan dom vara.

En rolig sak är att Cesc blivit nominerad till Årets spelare och även till Årets unga spelare. 19 mål och 17 assist på 36 matcher tycker jag är mer än tillräckligt för att vår kapten ska vinna dessa utmärkelser. Jag unnar Cesc att vinna efter hans makalösa säsong där han burit oss på sina axlar.

/Dave

No comments:

Post a Comment