Welcome to

Welcome to

Thursday, April 1, 2010

Arsenal-Barca 2-2

Det resultatet smakar bra i munnen minsann. Ähum. Undrar om jag kan sluta skriva där för detta blir inte lätt.

2-2. Jag säger det bara. Vi spelade 2-2 mot världens bästa lag. Kan jag inte få sluta skriva nu då?



Hur ska man sammanfatta en match där vi är totalt utspelade och blir räddade av Almunia!? Hur ska man förklarar en match där vi gör allt fel i 75 minuter och där en bra! Almunia! ändå visar sig vara en pajas och låter 0-1-målet komma gratis? Hur ska man förklara en match där Fabregas antagligen brutit benet, Gallas skadar sig och Arshavin utgår skadad?

Jag får väl göra ett försök.........

Arsenal gjorde allt fel i början. Precis som man inte borde göra utgick både Nasri och Arshavin från egen planhalva istället för att pressa. Alldeles för mycket respekt, alldeles för mycket. Vi lät Barca se helt överlägsna ut. Vi backade hem om lät dom rulla runt oss. Alves kunde få bollen av Valdes vid eget straffområde och gå oattackerad med den till vårt straffområde. Vår vårt mittfält och vår vänsterkant bara backade hem. Så spelar inte Arsenal och framförallt......så kan vi inte spela. Vi är helt enkelt inte bra på att backa hem och försvara oss och jag misstänker att Wenger var ursinnig i halvtid. Det hade jag varit. Som tur var räddade Almunia oss i första. I andra såg det bättre ut förutom det faktum att den innan fantastiska Almunia katastrofalt hamnade i sin favoritpostion, nämligen ingemansland. Zlatan behövde knappt anstränga sig för att lyfta in 1-0 till Barca. Det var en mycket onödig uppförsbacke. Sen kom 2:an och man kände, fan nu drar det iväg. Men sen kom Walcott in, Walcott som mot en spanskt lag plöstligt såg stor och stark ut, han borde spela i returen.

Precis som väntat var det ganska många av Barcespelarna som låg och kved i gräset av en luftpust. Pedro, Busquets och Xavi framförallt. Tråkigt men det är deras stil. Domaren gick på det allt som oftast men med tanke på en straff och en frilägesutvisningen som var mycket hårt dömda får vi nog kalla det oavgjort. Jag har sett bilderna igen och det är straff ur den vinkeln att Puyol låser Fabregas ben vid skottögonblicket. Samtidigt har Cesc ingen chans att nå bollen så situationen är egentligen inget friläge. Hårt dömt men synden straffar sig själv. Det absolut bästa var att Cesc visar kyla och sätter straffen, det absolut sämsta är dock att han har ett misstänkt brutet ben. Det skulle innebära att vår fokus på ligan får en kraftig törn. Hela laget får en kraftig törn om Cesc har brutit benet. Vi får vänta och se vad rapporterna säger. Ska man fundera mer på Barca så kan man väl bara konstatera att de är ett bättre fotbollslag än vad vi är men nu är det 2-2 och allt kan hända. Det ska vi vara stolta över. Det är resultatet som räknas och vi spelade 2-2 mot Barcelona. Det är grymt bra.

Jag måste säga att jag är rätt tömd på energi. Jag befarar att Arsenal-spelarna också är det. Jag tror vi alla får ta den här dagen till att hoppas på goda nyheter om Cesc, Arshavin och Gallas. Jag tror vi får nöja oss med att vara stolta över att vi spelat 2-2 mot världens bästa lag. Jag tror vi får ta det så tills imorgon.

Jag är stolt.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment