Welcome to

Welcome to

Wednesday, April 14, 2010

Inför Tottenham

Ikväll möter vi Tottenham. Det är en match som jag tror kommer bli svår som satan såhär på förhand. Som vanligt nu för tiden är det här en match som MÅSTE vinnas om vi ska ha chansen på seriesegern. Men med tanke på att vi har Song, Cesc, Arshavin, Van Persie(på bänken) + några andra som inte är startelva-material borta från denhär matchen så tycker jag inte att man kan förvänta sig att vi ska vinna. Trots allt att jag hatar Tottenham är dem ett ganksa hyfsat lag.

Det sägs att Rockin' Robin van Persie är tillbaka i truppen och det gör ju ingenting. Men vi lär nog inte få se mycket av honom ikväll om det inte blir absolut kris i anfallet. Med tanke på vår skad-säsong så är jag nästan säker på att om han spelar något ikväll så blir han skadad igen.
Jag hoppas att vi få se lite jävlar anamma från spelarna idag. Men tyvärr så lär ju Denilson spela, killen som ligger ner i två minuter när han blivit av med bollen och motståndarna får en kontring. Jepp, precis som Mr. Swearse himself är inte jag heller någon stor beundrare av Denilson.
Jag tror att Eboue kommer lira från start ikväll eftrsom vi behöver göra mål för att vinna. Och vi måste ju som sagt vinna för att komma ifatt Chelsea och United
Min startelva blir följande:
Almunia

Eboue Campbell Vermaelen Clichy

Denilson
Nasri       Diaby

Walcott Bendtner Rosicky


Hur kommer matchen se ut?
Jag tror att Spurs kommer ha det mesta och det bästa i första halvlek, men i andra börjar våra idoler käka sig in i matchen och vi vinner efter ett mål av Diaby sent i matchen. Målet kommer till efter att Eboue löpt med bollen över helt planen efter Tottenham-hörna och spelar sedan snett-inåt-bakåt till en helt fristående Abou som smäller in bollen stenhårt i nättaket.
Man har ju vant sig med att vi gör mål väldigt sent i matcherna nu för tiden. Men det vore skönt  att för en gångs skull göra ett snabbt mål så att vi sätter tonen direkt och visar vilka det är som bestämmer, men det lär ju förmodligen inte hända.

Jag ska avnjuta matchen med en whiskey i mitt vackra Arsenal-glas som jag fått av min kära sambo.

Heja Arsenal!!!

/Dave



No comments:

Post a Comment