Welcome to

Welcome to

Sunday, April 4, 2010

Snart orkar jag inte mer

Vi flertalet tillfällen igår var jag påväg ifrån soffan. Frustrationen är sås tor när man har 25 målchanser och inte gör ett enda mål. Eftersom vi har sett dessa scenarion innan vet jag inte vad man kan skylla på. Otur, nej, det tror inte jag. Oförmåga snarare. Vi är i akut behov av en klinisk striker. Det närmaste vi kommer det idag är Fabregas. Jag trodde Arshavin var klinisk medn så var det inte. Jag trodde Eduardo var det, men han gör inte mål längre. Jag vet att han varit skadad, men hur många år tar det att komma tillbaka?

Jag vet också att vi vann tillslut igår men idag känns det hela bara som ytterligare en tillfällighet. Vi kan inte fortsätta att göra mål i 90+ för att överleva. Se på City igår till exempel. Det är bara ut och köra med full fart och sen kan man sakta ner. Nu får man kanske förstå att en form av Barca-bakfylla hängde över hela laget och därför valde Wenger att spela många spelare som inte spelade mot Barca. Och faktum kvarstår. Vi saknar Gallas, Fabregas, Arshavin, Van Persie + några till. Men de fyra första är Arsenals ryggrad. Fråga Barca om de känt sig trygga med Puyol, Xavi, Messi och Zlatan på skadelistan.

Det är naturligtvis stora avbräck som gör att andra behöver kliva fram. Tyvärr är jag rädd att de inte kommer att kliva fram. Om vi ska ha en chans och nu tänke rjag på ligan måste vi slå bland annat Tottenham och City. Nu tror jag inte längre det räcker efter tappet mot B´ham men hoppet finns. Men om vi ska göra det krävs det att Walcott forsätter så här bra, Eduardo hittar målet, Bendtner fortsätter göra mål från ingenstans, Nasri måste vara vår dynamo, nån, jag säger nån, måste ta hand om vår vänsterkant.

Vi har 3 poäng upp till Chelsea och 1 till United. Om man bedömer läget nu så har vi liknande spelscheman kvar vilket då såklart innebär att Chelsea har guldlägge. United såg oerhört uddlösa ut igår mot Chelsea så de kan säkert tappa mer poäng. Chelsea tror jag är mer tveksamt. De spelar varje match med kniven mot strupen eftersom de är utslagna ur CL.

Vår näst match i ligan är mot Tottenham. Vinner vi den är det dags att fira St Totteringhams Day, det borde vara motiviation nog men det kommer också att bli en ruskigt viktig match.

Som ni märker undviker jag Barca och det är av flera skäl.
1. De slog ligasexan i Spanien med 4-1 och då spelade man ett reservlag.
2. Vi slog knappt liga-14 i England med det enda hela lag vi har
3. Jag har försökt men jag tror tyvärr inte att vi slår Barca. Jag har försökt övertyga mig om att det går för att inte verka som en surfitta och negabög men jag tror inte vi tar dem tyvärr.

Jag tänker dock inte sluta hoppas och jag tänker dock inte sluta älska Arsenal. Det är mitt lag.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment