Welcome to

Welcome to

Monday, April 19, 2010

Skämmes ta mig fan

Som jag skrev i tidigare blogg är känslan något kymig nuförtiden. Inte fan blev den bättre igår. Hur i helvete kan man tappa en stabil 2-0 till 2-3 mot Wigan. Wenger förklarar att man hade dålig disciplin och och dålig fokus. Då undrar jag.......... När man förlorat mot Spurs, våra värsta rivaler, när man precis fått en fotbollslektion mot Barca men ändå har goda chanser kvar att ta hem titeln i Premier League, hur jävla svårt kan det vara att ha disciplin och fokus då??? Det är ta mig FAN OBEGRIPLIGT. Arsenal har uppenbarligen en hög med spelare som borde ha 2-3 riktiga bitchslappar så de vaknar till liv. Vem fan tror Daiby han är som kan sluta spela efter 60 minuter, vad har han presterat? Vem fan tror Walcott han är bara för att han varit bra en par halvlekar? Känslan spelarna utstrålar är att "jag spelar i Arsenal alltså är jag grym". Nej mina vänner, det är er uppgift att göra Arsenal grymma och det är ni fan inte ens nära nu. vad hamnar vi nu då?

Jo, Wenger måste ta sig en allvarlig funderare. Hur kommer det sig att han har en hel hop med spelare som varken kan grunderna i fotbollsförsvar eller har viljan att kämpa? Hur kommer det sig att Wenger i Arsenal FC har 3 målvakter och ingen av dem kan stå i mål? Han kan inte bara skylla på pengar, han hade fått en målvakt gratis som är bättre än de vi har nu. Nej, Wenger måste verkligen fundera på vilka spelare som är klass, vilka som är talang och vilka som är barlast.....för barlast har vi. Ingen kan påstå annat, jag tänker inte ta den diskussionen nu men det finns ett flertal spelare som bara är katastrofala.

Min besvikelse handlar inte om att jag hade förväntat mig titlar i år, det handlar inte heller om att vi ibland förlorar. Men att vi däremot gör helt oengagerade insatser, att vi verkar ha ett lag fullt av divor som egentligen inte presterat ett skit utan bara råkar spela i ett lag som tidigare har presterat. Det gör mig besviken. Det gör mig frustrerad och det gör mig orolig inför framtiden. Det tydligaste är att vi saknar spelare som vet vad som krävs. Just nu har vi bara en och det är Sol Campbell, som är vår solklart bästa spelare för stunden. Och det är bedrövligt............

Besvikelsen är stor och det är dags att snegla bakåt i tabellen så inte det blir ett korthus av stora mått. Bedrövligt. Jag hade tänkt skriva en del om Rosickys positiva tillbakajobb, jag hade tänkt påstå att Walcott äntligen börjar lära sig, jag hade till och med tänkt skriva att det såg rutinerat och stabilt ut med Campbell bakåt. Men det tänker jag inte göra längre. Det är bara bedrövligt, bara bedrövligt att vara Gooner just nu.

*Tveksamt* Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment