Welcome to

Welcome to

Friday, April 23, 2010

Vem ska spela var?

Vi är just nu vädligt obalanserade i laget. Vi har Bendtner, Vela, Van Persie, Rosicky, Eduardo och Walcott som slåss om offensiva platser. Och då är ändå Arshavin skadad och tillnästa säsong ska med största säkerhet Chamakh in där. I alla fall undrar jag hur man tänker med Van Persie och Bendtner. Dansken spelade ute till höger i början av säsongen men det är han verkligen inte särskilt bra på. Van Persie är bättre där man också bättre än Bendtner i mitten. Samtidigt är vänstplatsen vigd åt Arshavin, Nasri eller Rosicky. Så var ska Walcott spela. Jag har huvudbry hur man ska formera laget mot City. För samtidigt som jag inte vill bänka Bendtner finns det inte så många andra ställen att sätta honom. Kan Walcott spela till vänster?, Ja, kanske.

I alla fall råkar vi nu ha drivor av spelare framåt men vi är tunna på resten av planen.

Jag får till viss del hålla med "anonym" som skrev att Fabianski är värd fler chanser. Ja, det är inte lätt att bara komma in ibland och spela bra. Men å andra sidan är det väl det som avgör om man är redo och har psyke för att tillhöra den absoluta toppen? Jag är tveksam. Jag kan ju inte tänka mig att Wenger köper 2 målvakter i sommar så det troliga är att Fabianski blir kvar, Mannone och Chess får slåss om tredjehandskarna och nån annan rutinerad/färdig målvakt tar 1:a-platsen. Det hoppas jag på. Imorgon kommer Fabianski att stå och har då chansen att visa framfötterna.

Det är en jäkla massa snack om huruvida Adebayor kan hålla sig lugn i matchen. Jag tycker det är en fånig diskussion. Killen är ett svin och det är väl vi som ska hålla honom lugn eller i alla fall mållös. Lugn är väl en dlig målsättning. Det ultimata är väl att han i 60:e minuten buas av plan, vansinnig, nedbruten och mållös. Det hoppas jag på. Lugn?, helst inte.

Utan att ge mig in i diskussioner kirng värvningar och vilka spela som ska behållas vill jag kommentera ryktet om Van Persie till Juve. Om ryktet stämmer att vi får Buffon och Melo + cash så säger jag go for it. Vi behöver en rutinerad målvakt. Vi behöver ett alternativ till Song och vi får råd att köpa en ny striker. Jag älskar Van Persie men tyvärr, handen på hjärtat. Hur bra han än är är han alltid, alltid, alltid skadad massa månader under ett år. Det gör att vi saknar hans kvaliteter mer än vi har nytta av dem. Så därför.............. Good deal.

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment