Welcome to

Welcome to

Tuesday, January 12, 2010

Aftonhoran sänker sig själv

Goddag.

Jag tänker inleda med att ge Aftonbladet en släng igen. Vilka tragiska missfoster de verkar vara. Efter Wengers kommentar om att Denilson borde lagt handen på bollen när han föll handlöst ner skadad. Detta för att Everton inte mer eller mindre skulle bli helt rena med ett fåtal Arsenalspelare. Ett knappast skapat läge pga Arsenals misstag eller Evertons briljans. Av detta skriver Aftonbladet att Wenger uppmanar sina spelare att fuska för att förhindra kontringar. Nej, så var det väl ändå inte. Dessa tragiska jävlar till journalister som arbetar på den tidningen. Kan de verkligen vara stolta. Hade jag jobbat där hade jag ljugit för mina anhöriga och sagt att jag jobbade som telefonförsäljare för miljonlotteriet istället. Fy fan vilket skräp de kommer med.

Vidare är det ganska roligt att läsa hur de engelska tidningarna basunerar ut att Arshavin menar att det krävs ett mirakel för att Arsenal ska vinna ligan. Nja...... han sa: "We havn´t played wtih our optimal eleven once this year, and it takes a miracle for that to happen now. We need most of our best players to win the Premier League and the Champions League". Mmmm. Helt sant. Som jag skrev igår. Det är ett form av mirakel att vi ligger där vi ligger eftersom vi varken har haft tur med skador eller spelat speciellt fantastiskt. Och jag håller med Arshavin. Ska vi vinna behöver vi våra bästa spelare. Men det krävs ett mirakel för att Van Persie ska bli frisk nu. Men något mirakel för att vinna ligan är det väl ändå ingen som sa. Det är nog bara en tidsfråga innan Aftonblaskan skriker ut rubriker som "Arshavin ber till Gud för att rädda Arsenal" eller "Endast ett mirakel kan hjälpa Arsenal" eller "vi stänger den här skittidningen för vi har spolat ner all vår integritet". Nej, den sista rubriken får vi nog inte se. Själv håller jag mig numer till kvalitetstidningar som Se&Hör eller Hänt Extra....de har mer substans i artiklarna än Aftonbladet.

Så. Det var det. Över till något annat.

Fabregas hävdar att han är frisk och i god form. Han menar också att de vore en syn för världen att se honom löpträna i snökaoset i London :-). He he. Det märks att han är spanjor. Undrar om han har vintertränat i Sverige någon gång på en istäckt grusplan med 2 dm snö ovanpå. Så speciellt med löpning i snöväder är det nog inte Cesc. Men det är oerhört trevligt att du känner dig 100%-igt i form. Strålande t.o.m. Nu skulle jag vilja se Diaby prova den defensiva postionen och se Cesc och Rosicky skapa i mitten. Det är uppenbart att den defensiva postionen ges lägen för mål också. Song har gjort mål och haft bra skottlägen, Denilson har haft lägen och gjort mål. Alltså tror jag att rollen skulle passa Diaby om någon bara förklarar ordet disciplin för honom. Men tänk er offensiva krafter som Rosicky, Fabrorgasm (hihi), Nasri, Arshavin och Eduardo. Även om Eduardo är ur slag kommer han få så bra lägen av de andra att han inte kan missa. prova det.

Det är lite snack om att Saha skulle var på väg till Arsenal. Det skulle väl kännas ok. En bra spelare på att ta emot bollen och mål kan han ju göra. Nackdelarna är väl att han har spelat (fy fan) för United och att han inte precis är helt skadefri de senaste säsongerna han heller.

Jag läste också precis att Tottenham förhandlar med Milan om Flamini. Det skulle verkligen göra mig ledsen. Att Flamini är en pengahora har vi ju förstått men Tottenham.......för helvete. Viera till City och Flamini till Spuds. Det skulle vara för mycket. Som jag precis skrev gillar jag inte hur Flamini betedde sig mot oss men vi kan nog få honom väldigt billigt och han kan tillföra mycket som vi saknar. Jag är inte helt stängd för idén med Flamster tillbaka. Men såklart köper vi inte förrän sista natten och då är det antagligen Okolonkomakuliandi, 15 år från en provins i Zambia. Och han är givet den nye Henry.

Okej. det blir nog allt för idag. Jag hade lite till men det har redan blivit tillräckligt och eftersom vi har ett tag till nästa match kan vi ta det vid senare tillfälle.

Ha de

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment