Welcome to

Welcome to

Friday, January 1, 2010

Senderos lever

Välkomna till 2010. Arsenals år. Varje år är Arsenals år.

Eftersom jag inte hann nämna senaste matchen igår vill jag bara påpeka min glädje över hur bra Ramsey var, hur bra Diaby var igen och hur jävla gött det var att vinna klart och enkelt. Det är ren fysisk njutning för mig. Missta inte detta för något sexuellt även om det ibland är som psyisk onani att titta på Arsenal.

På tal om Diaby har han skrivit på ett nytt långtidskontrakt och det är han värd efter den senaste tidens prestationer. Man ser i ögonen på Wenger hur nöjd han är när alla har fel och han rätt. Hoppas han får det så fler gånger. Wenger säger också att han skrivit så många nya kontrakt i år för han vill vara säker på att spelarna får hålla ihop i 3-4 år. Det skulle ju även kunna tolkas som en hint om att han själv tänker hålla på ett tag till. Vi får se.

Dagens största överraskning är att Senderos kanske spelar mot West Ham. Enligt Wenger har han haft nån form av inflammation under foten. Bullshit säger jag. Lika sant som Almunias "chest infection" för ett tag sedan. Varför skulle vi inte höra ett enda ord om Senderos om han var skadad. Då skulle man bara sagt det. Intressant är också att Wenger säger klart och tydligt att ingen ska lämna i januari, inte på annat än lån i alla fall. Vilket gör fallet Senderos än mer mystiskt. Jag har faktiskt svårt att reda ut hur det håller ihop.

Wenger säger också att vi kommer att vila spelare mot West Ham, jag antar således att spelare som Silvestre, Fabianski, Walcott, Vela och ett par till får chansen. Ingen Carling Cup lag men något åt det hållet. Arshavin vilas säkert, samt Gallas och/eller Vermealen som spelar oerhört mycket. Mer om det kommande dagar.

Jag tänkte också höra om någon var sugen på att skriva bloggen under dagarna 7-10 januari då jag inte är i landet och har tveksam tillgång till Internet. Maila swearse@gmail.com eller hör av er på kommentarena. Bloggen ska skrivas varje dag. Thats the deal.

Gunners!!

//swearse

*update. Jag glömde ju såklart nämna vårt nyförvärv Wellington. En forward som ska vara något speciellt. Men han anländer inte förrän i januari nästa år vilket gör att affären känns en aning..........nyhetsfattig.

1 comment:

  1. Ja Senderos-fallet har men verkligen undrat över en hel del.

    Kul även för Diaby att han får nytt kontrakt. Jag har väldigt blandade känslor för den killen. När han spelar som han gjort de senaste matcherna så gillar jag honom riktigt skarpt. Men när han får sina dipps så är han ju faktiskt riktigt jäkla tvär-usel. Jag blir så riktigt frustrerad att han kan pendla så mycket mellan prestationerna.
    Men vi hoppas nu att han hittat en någorlunda jämn nivå och kan prestera en längre tid.

    /Dave

    ReplyDelete