Welcome to

Welcome to

Tuesday, January 26, 2010

Let´s sing a Song and off with Senderos

Så var det klart. Senderos går till Everton på lån till sommaren och då hans kontrakt går ut exakt då finns det väl inte något som helst som talar föra tt den mångspråkige schweizaren kommer att spela mer i Arsenal. Något måste gått snett då han var på vippen till ordinarie när han blev utlånad till Milan och sen återkomsten har han knappt fått duscha tillsammans med de andra efter träningen :-).

Annars kan vi förmedla den goda nyheten att inte bara Eboue utan också Song kommer tillbaka till United-matchen. Jag förstår inte varför de inte kan spela mot Villa men vad vet jag. En sju-timmars flight utan tidsomställning borde inte förhindra en spelare att spela en match 1 eller 2 dagar efter resan. Däremot kan jag förstå att man inte spelar Song då han spelade 120 minuter igår, Eboue var avstängd och borde vara helt utvilad för match mot Villa. Med tanke på att Sagna varken imponerar eller har slagit ett enda vettig inlägg på hela säsongen är Eboue (trodde aldrig jag skulle säga det) mitt förstaval på högersidan. Däremot hade jag också haft med Song på bänken. En sliten Song är bättre att sätta in för att stänga matchen än en livrädd Eastmond. 25 minuter orkar han väl ändå. Wenger har ju tidigare utryckt sig oroväckande rasinriktat då han sagt att just spelare från Kamerun är extra "arbetsvilliga". Hmmm, jag vill inte ens röra såna uttalande med tång men det är ju läge att bevisa det.

Vito Mannone har skrivt på ett långtidskontrakt. Det här med Wenger och målvakter är ju ett kapitel för sig. Jag förstår att Mannone siktar på number 1. Varför skulle han inte. Almunia och Fabianski skulle ju inte ens vara givna i ett allsvenskt lag. Nej, en målvakt av hyfsad kvalitet hade varit en stor värvning för vårt Gunners.

Wenger berättar också att Gallas har varit på gränsen ganska många matcher och att han är orolig för att Gallas eller Vermaelen ska bli skadade. Oh, fan. Wenger. Varför tror du alla Arsenalsupportrar i hela världen har önskat sig mittbackar i 5 säsonger. Vi är också lite oroliga Wenger. Silvestre, aldrig i livet. Campbell, ja, kanske men inte mot United och Chelsea va? Song? Nej, det går inte, han måste spela defensiv.

Jag undrar om det är presskonferens idag. Då hoppas jag att Wenger säger att Bendtner har varit frisk sedan nyår men att han vilat honom och lärt honom träffa mål så han att kommer att förvåna oss alla och vara den spjutspets vi saknar. För värva någon lär vi inte göra va?

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment