Welcome to

Welcome to

Friday, January 29, 2010

Ris och ros- det är tidens melodi

Vermaelens ben är inte brutet men han kan ändå missa United vilket gör att Campbell har gått ut och sagt att han har inga problem med att med glädje krossa Rooney. Svårt att se hur det ska gå till men det är en härlig inställning, och just där har ni styrkan med värvningen av Campbell. Istället för det vanliga lite helylle-Arsenal-vi-kan-slå-dem-med-vår-fina-fotboll-snacket har vi en kille som går in och säger. Jag kan spela om det behövs och jag kan tackla ner Rooney. Det räcker. Det gör skillnad. Det är bra. Dock skulle vi nog behöva Verminators kvalitet mer än Campbells brutalitet. Men vi får se.

Eduardo är borta en vecka eller så och Diaby är borta en stund till. Det borde innebära start för dansken. Jag hoppas det. Jag vet att han är matchotränad och vi inte kan begära stordåd. Men med tanke på alternatvien, Arhavin i mitten med Rosicky och/eller Vela eller Walcott. Nähä du. Det är bara dumt. Så vi kör på Bendtner tycker jag. Det roliga med dansken (mycket lättare att skriva dansken än Bendtner) är att han lider av en kronisk hybris. Han sa redan för flera år sedan att han antagligen blir världens bästa. Och lägg märke till att han inte påstår att han eventuellt skulle kunna bli det utan att han ANTAGLIGEN blir det. Nu säger han:
               I will be Arsenals top striker. Why? Because I´m a very good player. It´s as simple as that.

Han är rolig dansken men å andra sidan är det bara underbart att han tror så mcyket om sig själv. Han kommer att gå in varje match med tanken att han är världens bästa och att United och Chelseas försvar inte har en chans. det kan räcka långt, även om vi andra tolkar honom som en Napoleon-skalle. Men jag gillar det. Han är ju inte helt fel ute.

Den stora fina rosen är att Song kommer att spela. Vilket ger oss möjlighet att spela Ramsey, Denilson, Rosicky eller Nasri jämte Cesc. Min röst går till Nasri men jag tror det blir Denilson. Men vi har lite alternativ för en gång skull. Även Eboue är ju tillbaka och jag anser fortfarande att han är ett bättre alternativ än Sagna för tillfället. Eboeu är kass som mittfältare men riktigt bra som högerback. Han är lite som Glen Johnson eller Dani Alves. Viker in i mitten, går på djupet och framförallt kan han slå inlägg ibland. Det kan absolut inte Sagna och han slickar alltid linjen. Konstant. Det är inte så svårt att marekera honom. Eboue är en tok och tokar är svåra att markera.

Det blir presskonferens i eftermiddag. Tror ni det presenteras något nyförvärv? Näää. Trodde väl inte det. Vi behöver ju ingen......... Vi har ju Eastmond, Denilson, Bendtner och Campbell. Gräddan av Premier League :-)

Gunners!!

//swearse

No comments:

Post a Comment