Welcome to

Welcome to

Saturday, January 9, 2010

Inför Everton

1-6 slutade förra matchen. Det var ju för övrigt säsongens första PL-match för vår del. Jag minns att jag satt med svärfar i sommarstugan och sa att det nog skulle bli tufft eftersom Everton är ganska starka. Det tog inte lång tid innanmålen började trilla in.

Dagens match då?
För det första hoppas jag att matchen spelas och att det inte kommer börja snöa, för en till uppskjuten match vill jag verkligen inte ha eftersom vi redan har ett tufft schema framför oss.
Jag tror inte att vi vinner med lika stora siffror som sist eftersom jag kan inte tänka mig att Everton är lika kassa igen. Men jag tror på seger.
Rosicky är tillbaka, men kommer med största säkerhet att börja på bänken. Även Denilson som var tveksam mot Bolton har tagit sig i kragen och blivit hel.

Laget som startar tror jag blir:
Almunia
Sagna Gallas Vermaelen Traoré

Denilson
Ramsey  Diaby

Nasri Arshavin Eduardo
Jag tycker laget känns ganska givet. Det här är dom bästa vi har att tillgå just nu med alla skador och ACN.
Det är bara att hålla tummarna för att Ramsey, Denilson och Diaby står upp och krigar på mitten och att Eduardo fortsätter att sätta bollarna. Det känns som om han är på gång igen efter att ha gjort några mål på sistone.

Jag tippar på seger med 3-1. Eduardo, Denilson och Arshavin gör varsitt mål.

/Dave

No comments:

Post a Comment