Welcome to

Welcome to

Thursday, January 7, 2010

Fortfarande en match mindre spelad

Tack vare snöovädret så har vi fortfarande en match mindre spelad. Jag gick runt hela dagen igår med ett enda mål; att Arsenal skulle slå Bolton och tre poäng skulle trilla in på kontot. Det hade inneburit som ni alla vet att vi hamnat en poäng efter Chelsea i toppen. Nu blev det inte så och vi får vänta ännu längre. Jag har tyvärr inte hittat någon information om när matchen ska spelas. Men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge, som flickan sa.

Arsene Wenger säger inför matchen mot Everton i helgen; “Basically [our squad] is exactly the same as it was before the Bolton game, apart from Tomas Rosicky,” Rosicky som missade West Ham-matchen pga en "groin injury".

På tranfer-fronten har Legia Warsawa avfärdat ryktet att målvakten Ján Mucha har flugit till London för en "trial" med våra fantastiskt kanonjärer.

I övrigt har det ryktats litegrann om Carlton Cole från West Ham som jag anser har varit WH:s bästa spelare i år. Honom skulle iaf inte jag tacka nej till då han har got om PL-rutin och inte är cup-tied.

Även Lucina Traore är intressant för Gunners. Det är en bamsing som mäter ca 203cm över havet och är 19 år ung. Låter i mina öron som en typisk Wenger-värvning.

Vem vill ni se som nyförvärv i Januari?

Till sist vill jag be om ursäkt för att dagens inlägg dyker upp så sent, det kan vi tacka mitt jobb för som bestämde sig imorse att jag ska jobba till 17.00 istället för 13.45.

Victoria concordia Crescit.

/Dave

No comments:

Post a Comment